Fått innvilget foreldrepenger nav

susamedbabyimagen

Elsker forumet
Søknaden sendte jeg for en uke siden og fikk svar igår :) så da er alt i boks. :) tok ikke lange tiden :) bare en Mnd til permisjon begynner wee

:)

jeg sendte inn søknaden i juli ellernoe- og har ikke fått svar enda, å ikke fått beskjed om jeg evnt. må ettersende noe...

Jøss det var da usedvanlig raskt...
Det eneste jeg fikk etter en uke var bekreftelse på at søknaden var mottatt :)
Tror det er 5-6 uker siden jeg sendte min søknad og har ikke hørt noe mer - men arbeidsgiver må jo sende inn lønnspapirer så er vel der det står på.

Jeg har vært sykemeldt siste 2-3 Mnd så sendte med beregning av hva jeg hadde 100% i lønn fra arb giver pr uke og tok med til nav som vedlegg da jeg søkte:) så synes selv det tok veldig kort tid ja. Men får iallfall det samme som jeg har i sykepenger nå i foreldrepenger :) så jeg var kanskje en enkel case :)

Så raskt d jikk:) sendte mine på torsdag, håper d går like fort her for jeg var litt sen å sende inn. 8 uker igjen til termin:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Skal sendes inn 6 uker før. Jeg var på nav og de sendte inn papirene for meg og hjalp meg å fylle ut:) så da blir det permisjon fra 31 okt til juli. Hjelpes meg. Da skal far ha sine 14 uker i fri periodene. Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre som ikke har jobb. Må ta ferie og melde meg som arbeidssøker mens far er hjemme . Er det noen i liknende situasjon her?

Det var overraskende kjapt av nav ;) gikk nesten 5 uker her, da de garnaterte at behandlingstiden ikke skulle gå over 4 uker. Jeg fikk beskjed av Nav at det var hvor i landet du bodde som avgjorde hvor lang behandlingtiden var.

Jeg har heller ingen jobb å gå til, da jeg kun har vikariat ut november (men går ut i permisjon 21.okt)
Så må nok begynne å lete etter jobb de siste 3 mnd av permisjonen :)

Jeg får uansett lønn direkte fra arbeidsgiver i permisjonen så om de er trege med å sende inn papirer til nav så er det ikke mitt problem ;) Sist gang måtte nav purre på lønnskontoret før de fikk dokumentasjonen de trengte men jeg fikk da lønna mi som jeg skulle :)

her får vi ikke foreldrepenger, samboeren fikk bare engangstønaden, og må klare seg med den i 3 (?) mnd som livsopphold, og så stille seg som arbeidssøker ellers.... eller sosial penger...

Det gikk fort! Jeg har bare fått brevet at dem har motatt søknaden min.

Jeg fikk søknaden i retur da jeg hadde prestert å signere der hvor far skulle signere.. Gravidtåke.no!

Jeg fikk søknaden i retur da jeg hadde prestert å signere der hvor far skulle signere.. Gravidtåke.no!
:laughing002
Ja, sånt skjer! Jeg har lagt merke til at man gjør flere sånne små morsomheter fordi man ikke følger med eller er et annet sted inni hodet :smiley-ashamed005

Jøss, fikk svaret i går :excited001
Dem mottok søknaden 5.9. og jeg sendte svar 12.9. Er litt imponert må jeg si :talk017

Back
Topp