Fått inn rutiner?

mortil3stk

Forelsket i forumet
Her har snuppa sovet bra på natten siden hun var noen dager gammel. Tidligere har hun tatt kvelden i elleve-tolvtida. Nå har det blitt tidligere på kvelden.. I går sov hun fra klokken 21.00 til 04.00, så til klokken 06.30. Da sto jeg faktisk opp med henne. Må opp tidlig uansett, storebror skal på skolen. Har merket at de gangene jeg står opp med henne tidlig, så har hun roet seg tidligere på kvelden.

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Her er det lite rutiner enda. Eneste er at han sover på nattestid(har han gjort fra natt 1:)), så har prøvd å opprettholde det, siden det er ekstremt praktisk:) Har litt morgenstell/kveldstell, pysj eller dagtøy, bytte bleie og litt vask. Ellers ingenting enda. Tror der er lov de første 3 månedene å ikke ha rutiner:)

Har som deg også sett her at junior legger seg tidligere på kvelden nå(7 uker og 2 dager idag:) i begynnelsen var klokka som regel 23-00, igår la han seg kl. 20(!) Ny rekord:P

Vi har ikke veldig faste rutiner ennå, men noen ting begynner å falle på plass :) Hun har sovet godt om natten siden hun var en uke gammel. Hun sovner mellom 22 og 23 på kvelden, og sover til 5 - 6 på morgenen. Da spiser hun og sovner igjen. klokka ringer 06.30, da står jeg opp med storesøstrene, enten sover Hermine litt til, eller så følger hun med fra vippestolen mens jeg steller meg og lager mat til de store. Etter det får hun mat igjen, før vi går trilletur til skolen klokka 8. Når vi kommer hjem igjen er det litt mindre rutiner. Noen dager ligger hun mye på fanget og spiser og sover, mens andre dager har hun en lengre soveøkt i vogna. Dagene er stort sett ganske greie uansett. Etter middagstid er hun litt mer kavete, mer våken og sliter litt med å finne roen. Da er det mange korte spiseøkter, kos på fanget og byssing som gjelder, frem til hun sovner for natten.

Ikke veldig faste rutiner enda, nei. Han sovner et sted mellom 21 og 24 - så opp omtrent 3-4 timer senere. Noen ganger sovner han med en gang, mens andre (som i natt) tar det 2(!) timer før han sovner igjen. Når han så igjen våkner i 5-6 tiden tar jeg han inn i sengen til oss og ammer og slumrer om hverandre til 9-10. Dårlig rutine, men bare for at det skal bli litt ekstra søvn på mamsen ;)

Tja, det begynner å bli mer rutine enn før i hvert fall. Vi står opp ca 7.30, og dagen går med til amming og soving fram til kvelden. Tidligere la jeg henne rundt 19-20, men nå er hun begynt å være veldig våken i den tiden, og jeg gidder ikke å sitte/ligge på soverommet i timesvis (det går i hvert fall ikke hvis mannen er ute, jeg må jo legge eldste også), så vi har forskjøvet leggetiden til 21-22-tiden. Om natten sover hun godt med bare en amming før hun våkner igjen i 7-tiden.

Back
Topp