Fått i meg blåmuggost ved et uhell

Legen min sa bare at jeg ikke fikk listeriablodprøve, nei det var ikke nødvendig sa han. Så han beroliget meg med det. Han sa det var veldig mange ting som var mye farligere og at han ikke hadde opplevd listeria. Jeg ville jo så gjerne ta den prøven, men nå får jeg bare slå meg til ro med det. Kjenner jo masse fra den lille i magen så har nok gått bra. Så sa jeg til han at det står på matportalen va man ikke skal spise og da spurte han meg ja hvem tror du som har skrevet det? Foreldrene dine spiste jo alt mulig.

unskyld jeg må bare le litt[:D]
du er jo søt og da[:)]
jeg tror nok ikke det har noenting å si!![:)]
du er nok helt trygg

sorry måtte le litt av ts innlegg..

Ikke alltid babyverden er et godt sted å være for dakar usikkre 1. gangsmammaer, nettop fordi slike hendelser kan bringe en oppi katastrofe tanker[8D]fordi tidligere tråder, der brukere sier det ene og det andre..blåmugg osten var jo i tilfelle smeltet? og varme-behandlet...

nei vettuhva..ler og ler.. u made my day[:D]

man kan bruke sunnt vett,enn at man skl urloige seg for slike tilfeller..Hva gjorde man før tiden da lizzom:P når ikke kjøleskaper fantes,og gravide faktisk spiste speke-mat rett fra gårdens egen stabbur[:D]...

ikke hvertfall hverdag jeg leser om mødre som mister bebisen sin fordi en liten smeltet ostebit:P

ORIGINAL: Hilly77

sorry måtte le litt av ts innlegg..

Ikke alltid babyverden er et godt sted å være for dakar usikkre 1. gangsmammaer, nettop fordi slike hendelser kan bringe en oppi katastrofe tanker[8D]fordi tidligere tråder, der brukere sier det ene og det andre..blåmugg osten var jo i tilfelle smeltet? og varme-behandlet...

nei vettuhva..ler og ler.. u made my day[:D]

man kan bruke sunnt vett,enn at man skl urloige seg for slike tilfeller..Hva gjorde man før tiden da lizzom:P når ikke kjøleskaper fantes,og gravide faktisk spiste speke-mat rett fra gårdens egen stabbur[:D]...

ikke hvertfall hverdag jeg leser om mødre som mister bebisen sin fordi en liten smeltet ostebit:P

[>:] DU har faktisk lov å være empatisk. Selvom dette ikke var noe du hang deg opp i så er det en big deal for ts. Beklager men dette er teit oppførsel fra din side.

Og hvor kommer dette "det gikk bra før i tiden" fra? Mulig de fostrene som ikke overlevde kanskje ikke kan si noe? [:-] 

Hærregud, skjønner ikke hvorfor folk er nødt og være ekle når noen er bekymra for noe !
Jeg laga også en tråd her når jeg var helt ny mamma og livredd for noe, og fikk masse dritt om hvor lattelig jeg var og at folk lo av meg.
Når man egentlig bare vil at noen skal si at det helt sikkert går greit, så må visse le av deg liksåm.

Nei vettu hva, det er LOV og bli nærvøs.
Jeg er sikker på at det har gått helt fint , det var jo bare en liten mengde.
Tipper det ikke er noe og tenke på.

ORIGINAL: Jordbærjente

ORIGINAL: AnaBanana

Ish.. Du gjør nok rett i å ta blodprøve når den tanken plager deg såpass mye.

Jeg tok en del medisiner før jeg fant ut at jeg var gravid. Heldigvis ble jeg ikke latterligjordt over at det plaget meg skikkelig, fikk pratet med noen om det osv. Var godt å høre at det mest sannsynlig kom til å gå fint fra noen som har det som fagfelt.
Hadde nok gnaget på meg hele svangerskapet om jeg ikke fikk den muligheten [:)] Så ja, ta den blodprøven om det er noe som stresser deg virkelig.

Legen min sa bare at jeg ikke fikk listeriablodprøve, nei det var ikke nødvendig sa han. Så han beroliget meg med det. Han sa det var veldig mange ting som var mye farligere og at han ikke hadde opplevd listeria. Jeg ville jo så gjerne ta den prøven, men nå får jeg bare slå meg til ro med det. Kjenner jo masse fra den lille i magen så har nok gått bra. Så sa jeg til han at det står på matportalen va man ikke skal spise og da spurte han meg ja hvem tror du som har skrevet det? Foreldrene dine spiste alt mulig. Er nok en god del hysteri ja.

Matportalen er da statlige anbefalinger fra helsetilsynet og mattilsynet. Skummel holdning legen viser. Ikke rart så mange leger ikke er oppdaterte hvis dette er holdningen.. [:o]

ORIGINAL: Renate Røverdatter

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Jordbærjente

ORIGINAL: AnaBanana

Ish.. Du gjør nok rett i å ta blodprøve når den tanken plager deg såpass mye.

Jeg tok en del medisiner før jeg fant ut at jeg var gravid. Heldigvis ble jeg ikke latterligjordt over at det plaget meg skikkelig, fikk pratet med noen om det osv. Var godt å høre at det mest sannsynlig kom til å gå fint fra noen som har det som fagfelt.
Hadde nok gnaget på meg hele svangerskapet om jeg ikke fikk den muligheten [:)] Så ja, ta den blodprøven om det er noe som stresser deg virkelig.

Legen min sa bare at jeg ikke fikk listeriablodprøve, nei det var ikke nødvendig sa han. Så han beroliget meg med det. Han sa det var veldig mange ting som var mye farligere og at han ikke hadde opplevd listeria. Jeg ville jo så gjerne ta den prøven, men nå får jeg bare slå meg til ro med det. Kjenner jo masse fra den lille i magen så har nok gått bra. Så sa jeg til han at det står på matportalen va man ikke skal spise og da spurte han meg ja hvem tror du som har skrevet det? Foreldrene dine spiste alt mulig. Er nok en god del hysteri ja.

Matportalen er da statlige anbefalinger fra helsetilsynet og mattilsynet. Skummel holdning legen viser. Ikke rart så mange leger ikke er oppdaterte hvis dette er holdningen.. [:o]

Enig+
I alle dager, sa legen det da du kontaktet ham..jeg blir litt satt ut. Greit, det lille du fikk i deg gjorde antagelig ingen skade. Men han burde klare å tenke lenger. Er man bekymret som gravid, har man det ikke bra. Synes det var uproft av legen din jeg.

Jeg synest seriøst synd på leger og jordmøre jeg, fordi folk kommer ustanselig med ting de har lest og er redd for, og at "de på babyverden sa det og det", og det er så microskopiske sjangser for at ting skal skje. Dessverre så er det sånn at noen av oss mister, og det er dessverre en del av livet og det må vi bare innse. Ja, jeg har misstet selv, og når jeg ble gravid sist gang totalt uventet så sa sunn fornuft meg at jeg kan ikke gå rundt å bekymre meg for alle mulige ting. Da har jeg det ikke godt.

Og det værste svaret jeg faktisk leser her inne er "bare gå til legen og si du ikke har kjent liv så får du ultralyd og får se den lille". Enkelte ting var faktisk bedre før i tiden. Skal vi leve etter frykten vår så har vi det ikke godt i det hele tatt. Vi må slippe opp og la livet fare avgårde, og så ser vi at vi får det så mye mye bedre både med oss selv og andre. Tenke positivt og fokusere på de små tingene!

...og om den lille biten med blåmuggost gjør deg eller noen andre hysterisk, for all del ikke kjør bil eller sitt i en bil som er i bevegelse.............

Slapp av og ta en pause fra babyverden mens du er gravid ;-)

Åh.. egentlig godt at jeg leste denne tråden.
Når jeg nå får satt ting i perspektiv, så ble bekymringene mine bare kakesmuler i forhold til dette.[:-]
Så nå skal jeg ha en god dag videre.[:D]

Og TS: jeg ler ikke av deg, du skal få en stor kos!!![:D]

Back
Topp