Fått hjemmelekse av ernæringsfysiologen minog jeg trenger hjelp?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg trenger seriøst hjelp.
Jeg har fått enn hjemmelekse av ernæringsfysiologen min og vi skal begynne å planlegge måltidene våre[:-]
Altså jeg og min samboer er super kresene.
Vi liker ikke fisk. Men spiser fiskeboller.
Ikke så glad i svin, men det går.

Jeg er dritt lei taco, lagne, pizza osv i den duren.
Skal sette opp for enn uke av gangen. Kan ikke være super avanserte greier[:-] Da jeg blir kokken denne uken, bortsett fra enn deg, pluss helgen[X(]

gå på matprat.no og se gjennom oppskriftene der, er utrolig mye godt.

men om dere liker fiskeboller, gjelder det da også fiskekaker og fiskepudding evt fiskegrateng?

f.eks.
mandag: fiskegrateng /m revet gulrøtter
Tirsdag: biff stroganof med ris eller hjemmelaget potetstappe.
Onsdag: strimlet svin med wokgrønnsaker
Torsdag: fiskeboller i hvit saus
Fredag: hjemmelaget pizza
Lørdag: biff /m fløtegratinerte poteter
Søndag: kjøttkaker

kunne det vært noe?

Wok
Supper
Kylling (uten skinn)

www.matprat.no har jo masse oppskrifter, der du bla kan velge i kategorier (sunn og lettvindt bla)[:)]

ORIGINAL: Jente09Spire11

men om dere liker fiskeboller, gjelder det da også fiskekaker og fiskepudding evt fiskegrateng?

f.eks.

kunne det vært noe?

Nei, desverre liker kunn fiskeboller i hvitsaus og sånn fløte pudding i shell[:-]
Jeg driver å øver på å bli bedre altså, er jo enn grunn til at jeg går hos enn fysiolog. Men sliter fælt i matveien, for jeg er så lei mat[&o]
Men biffstroganof skal jeg skrive ned, og kanskje vi skal prøve enn wok har aldri smakt før[X(] Er det veldig godt? Og selvfølgelig kjøttkaker og biff liker vi[:D]
Skriver ned alle forslag og jeg takker så masse for hjelpen.

Har brukt matprat masse, men finner så mye rart som vi ikke tør å prøve[:-]

ORIGINAL: søteste

ORIGINAL: Jente09Spire11

f.eks.

kunne det vært noe?

Nei, desverre liker kunn fiskeboller i hvitsaus og sånn fløte pudding i shell[:-]
Jeg driver å øver på å bli bedre altså, er jo enn grunn til at jeg går hos enn fysiolog. Men sliter fælt i matveien, for jeg er så lei mat[&o]
Men biffstroganof skal jeg skrive ned, og kanskje vi skal prøve enn wok har aldri smakt før[X(] Er det veldig godt? Og selvfølgelig kjøttkaker og biff liker vi[:D]
Skriver ned alle forslag og jeg takker så masse for hjelpen.

Har brukt matprat masse, men finner så mye rart som vi ikke tør å prøve[:-]

ja det med matlei kan jeg skjønne, har et par uker 2-3 ganger i året at jeg nesten ikke spiser for det er absolutt ingengting som frister. (selv om det høres ut som du har det verre enn jeg pleier ha det)
men hva med å marinere kjøttet for å få forskjell i smaken hvertfall.

lag en marinade av øl, kuttet løk, og fersk revet timian. Legg i ønsket antall biff og la de ligge helst 12 timer-1 døgn.
om du har spar i nærheten så selger de en ferdig whiskeysaus fra knorr, den passer utrolig godt til de biffene [:D] skikkelig kosemat på en fredagskveld eller lørdagskveld.
har servert det på restaurant til unger i 10 års alderen også som likte smaken veldig godt. [:)] (alkoholen fordamper jo når biffen stekes [:)] )

wok blandinger finner du flere typer av i frysedisken så du slipper å kutte opp alt selv, eller en kan kjøpe grønnsakene ferske og få i akkurat de en har lyst på. [:)]

kylling da, liker dere det?

Har noen forslag til deg HER

6ukers-menyen vår ligger nederst på siden [:)]
Klikk på menyene for å få de opp i stor, leselig størrelse [;)]
Forøvrig er pangasius en fisk å anbefale for de som ikke er spesielt glad i fisk.
Den er kjempemild på smak, hvitt kjøtt og en fastere konsistens. Dermed egner den seg godt i gryter, salater osv.. Har en oppskrift på en lett spicy karrirett med denne fisken også [:)]

Fiskeburger/ kylling burger er kjempe godt... enten tar du fiskekake å legger i mellom eller kyllingvignett ( tror det heter det) kjøpes på rema nam nam [:D]

Nachos å er kjempe godt [;)]

vil oppfordre deg til å smake forskjellige type fisk tilberedt på forskjellige måter.
råvarer og tilberedningsmåte er uhyre viktig om fisk skal smake GODT!

ORIGINAL: Linn1

Fiskeburger/ kylling burger er kjempe godt... enten tar du fiskekake å legger i mellom eller kyllingvignett ( tror det heter det) kjøpes på rema nam nam [:D]

Nachos å er kjempe godt [;)]

kanskje kyllingpanett??[8D] vignett er sånn som i begynnelsen av program trur æ....altså introen

Kan jo ikke syte over å være matlei når dere ikke tør å prøve nye ting.. Syns jeg, da.. [8|]

Dessuten finnes det jo forskjellige fisketyper og forskjellige måter og lage en hver rett på, å si man ikke liker er bare teit! Da liker man det ikke kun fordi man har bestemt seg for at det ikke er godt..! Mener jeg da.. men er kokk så.. Samboeren min likte ikke hvit fisk.. men er kansje ikke så rart om alt han hadde fått fra før var ihjelkokt og kjedelig. Nå spiser han som bare det han :) Stå på, å slipp dere litt løs :) 

hva med forskjellige salattyper?
biffsalat
kyllingsalat
fisksalt

Back
Topp