Fått henvisning til UL!!

-Exotic-

Glad i forumet
VIP
Var på 1. Kontroll hos legen i dag. Og spørte om jeg kunne få en henvisning til UL. Og det fikk jeg jo!:) Så nå er jeg veldig spent på å se om det er 1 eller 2 og om den(de) er friske og raske.
Men jeg må vell ikke betale noe når jeg har en henvisning? Om jeg vil ha bilder/dvd må jeg nok betale for, men selve timen.
Kan jeg velge selv hvor jeg skal henn da? Fikk bare en lapp med henvisning, men sto ikke hvor. Han nevnte jo søsterhjemmet til meg men vil kanskje ta der jeg har hvert tidligere, han er jo så flink!!

Grattis, så gøy :)
Tror du får en UL dekket, den alle drar på men at du må betale for eventuelle andre. Er ikke noe jeg vet så mye om, men jeg tror det er sånn.

Masse lykke til, håper det går fort :)

Takk! :))

Han sa jeg bare kunne ringe opp å få time. Men så ville jeg gjerne ha henvisning og det skulle han ordne til meg. Hadde ikke tidlig UL sist. Så derfor litt usikker. Men trodde ikke det skulle koste noe når man fikk henvisning.
Men får vell bare betale det det koster evt.

Ble foresten flyttet 1 dag frem, så termin er 6 Januar og ikke 7. Men det har i grunn ingen ting å si :P

Da har vi termin samme dag :)

Tror ikke du betaler for ul som du henvises til. Det gjør i hvertfall ikke jeg :) Men jeg valgte ikke selv hvor jeg skulle, legen bestemte hvor han sendte meg til. Kanskje jeg kunne valgt hvis jeg absolutt ville, men det hadde ingen betydning for meg. 

Det skal ikke koste noe så lenge du er henvist av legen. Noen driver privat og der trenger du ikke henvisning. Når du har henvisning kan du sjekke opp med han/hun du var hos sist og høre om de kan ta deg. Hvis ikke ville jeg dratt dit legen anbefalte.

Jeg ble henvist til en spesiell (ikke generell henvisning) og må bruke denne legen.

Blir spennende å se nå da 

nitta skrev:
Da har vi termin samme dag :)

Så morro ;)
Fødte 19 dager føre sist, så håper ikke det denne gangen.

Kom endelig igjenom på tlf. Fikk time 22 Juni kl. 11:45! Må betale 380kr men det er det hvert.

Det er en egenandel på ca 300 kr på sykehuset for tidlig yn ul. Men gratis i uke 18 om jegbhusker rett og hvis du er innlagt er det gratis. Jegbharbfrikort så det er gratis for meg uansett... Jeg har UL om en uke. Jippi!

Back
Topp