Fått fødeplass

Nr 3 i april?

Glad i forumet
Fikk brev fra sykehuset i dag med tilbud om fødeplass. Er overasket over at det har gått så fort og enkelt i Oslo! Jeg hadde tenkt å søke Ullevål, men bestemte meg i helgen for å prøve riksen en gang til! Sendte en mail på lørdagskvelden og fikk brev i dag!

må man søke om fødeplass??? her er det bare et sykehus så det er liksom ikke så mange alternativer...

når jeg gikk gravis sist, så ble ikke søjnaden sendt føre seeeeent i svangerskapet, men fikk da føde i drammen alikevel ;)
kanskje mest i oslo området det er viktig å søke tidlig?

I Oslo må du søke og det blir fort fult. Så hvis en vil ha plass på ullevål eller riksen så mæ man søke tidlig.

Praktisk å bo i en mindre by skjønner jeg. Var aldri snakk om å sende inn noe søknad her. Bare å dukke opp

Shauri skrev:
Praktisk å bo i en mindre by skjønner jeg. Var aldri snakk om å sende inn noe søknad her. Bare å dukke opp

Vi må også søke her, selvom det ikke er store byen. Er fritt sykehusvalg, så man kan i teorien reise til hvilken som helst by for å føde, derfor er det sikkert slik. 

Trudde man måtte søke uansett hvor man bor, jeg bor på lite tett sted og må søke her, men her gjør legen/jordmora det for oss.

Shauri skrev:

Det blir nok søkt av fastlegen på førstekontroll, men at det svares standar det nærmeste sykehuset. En kan søke seg til hvilket som helst sykehus.

Shauri skrev:

Samme her..
Er bare et sykehus her i vestfold, med fødeavdeling og barsel =)
20 min unna =)

Back
Topp