Fått brev fra UNN

siwro

Gift med forumet
Hei..
jeg har fått brev fra sykhuset nå..står noe om samboerskap i minst 1 år..må dette være registrert??vi har jo ikke registrert oss samboere, men bodd sammen i 2 år..

Fa.. og altså....vi har ikke registrert oss...hva skjer da??det står jo  
Det har seg jo slik at vi har ikke bodd langt fra hverandre, bare en time med båt, så når jeg flyttet hit til min kjære, så meldte jeg ikke flytting, siden jeg bare skulle ta permisjon ett år, så vi har ingenting registrert noen plass i det hele tatt.har eneste fått vidresendt posten hit...shit og om vi ikke får dette nå så vet jeg ikke hva jeg gjør[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Du kan jo prøve å forklare situasjonen til dem, og kanskje få en bekreftelse fra posten på at du har hatt omadressering dit... De var ikke så superstrenge på oss iallefall, vi manglet noen mnd på ett år på den registreringa, siden jeg var treg med å melde flytting...  Lykke til iallefall [:)] Håper det går i orden [:)]

Takk for det..håper det lar seg ordne..jeg må si jeg ble helt i fra meg, og mista litt tro på at vi få det nå...[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Har dere hatt samme adresse registrert i folkeregisteret? Det skal holde at dere har det.

nei det er akkurat det vi ikke har.. tro om det er greit at folerdrene våre kan dokumentere det..

Vi var ikke gift da vi var til forsamtale på UNN, og det var aldri ett spørsmål om dokumentering av samboerskap. Går sikkert helt fint[:)]

Det er ikke sikkert det er et tema en gang. Jeg husker også at jeg grua meg til samtalen, men de spurte egentlig bare om de samme tingene som vi svarte på skrivet vi måtte sende i forkant.. typisk hvor vi jobba og hva vi gjorde og hvor lenge vi hadde hatt et barneønske. Det var det... :) Jeg hører til Haugesund

Takk for svar jenter<3..
så dere ville ikke ha ringt og forklart situasjonen? eller meldt sammboerskap med en gang*?? var så usikker om jeg skulle ringe og forklare, sende mail elr noe sånt..
Så rart at det sto det MÅ dokumenteres med store bokstaver.. håper så det går bra...jeg må vel bare vente på mensen så jeg får tatt blodprøvene og sendt inn papirene..

ORIGINAL: siwro

Takk for svar jenter<3..
så dere ville ikke ha ringt og forklart situasjonen? eller meldt sammboerskap med en gang*?? var så usikker om jeg skulle ringe og forklare, sende mail elr noe sånt..
Så rart at det sto det MÅ dokumenteres med store bokstaver.. håper så det går bra...jeg må vel bare vente på mensen så jeg får tatt blodprøvene og sendt inn papirene..

dytter for meg selv[;)]

Ville nok ha ringt å forklart situasjonen ja[:)] Så får du høre hva du kan gjøre[:)] Ordner seg helt sikkert[:)]

Håper det lar seg ordne, uff jeg liker ikke å snakke i tlf, blir så nervøs når jeg snakker om slike ting..kunne vel sendt mail???men har nok ikke noe mailadr til UNN

jau di har vel det..må bare få min kjære til å skrive ned internettadr og sende meg..jeg er borte i noen dager og har ikke papirene her..håper det ordner seg for meg..

Vær bare obs på at den mailadressen som ligger på UNN-sidene er rett til postmottaket til sikkert hele sykehuset (post@unn.no - samme adressen som ligger under alle avdelinger på unn.no), så om du ikke får svar i løpet av noen dager kan du jo ringe opp å høre. Jeg er ikke sånn fryktelig glad i å prate med sånne i telefon jeg heller, men de på klinikken der er helt supre å prate med[:)]

ORIGINAL: ElinR

logg deg inn her: http://www.unn.no/category7924.html

Hmm får ikke til å sende mail når jeg går inn på den sida??hmm..kommer inn på sia, men når jeg trykker på e post så får jeg ikke åpnet den.

Ikke ta sorgene på forskudd hvertfall! De spurte aldri oss om adresse eller samboerskap (vi har riktignok gifteringer og samme etternavn da...), men om du forklarer situasjonen saklig kan jeg aldri tenke at formalitetene stopper dere

Back
Topp