Hageblomsten

Forelsket i forumet
Uff, nå har jeg virkelig lagt gullegget.
Da jeg vasket tøy i helgen, klarte en kulepenn å snike seg med og sette igjen flekker i tørketrommelen.
Etter å ha vasket to runder med tøy, oppdaget jeg at favorittskjorta (hvit) og t-skjorta (mørk blå) til mannen hadde fått kulepennflekker på seg :eek:
Hvordan kan jeg få bort dette? Vanish hjalp ikke :sorry:
 
Rødsprit kan ta blekkflekker. Du kan lunke opp rødsprit i vannbad, og dyppe flekken godt i spriten. Vask med vaskemiddel etterpå. Tror man kan bruke andre typer sprit også, men det har jeg ikke prøvd.

Hvite klær mye er mindre problem enn mørk blå, for den hvite skjorta kan sannsynligvis klorblekes helt fin om du ikke får fjernet flekkene. :) Dosering av klor står på flasken.

Gallesåpe synes jeg fungerer kjempedårlig, men ser jo at mange andre er veldig fornøyde med den...
 
Rødsprit kan ta blekkflekker. Du kan lunke opp rødsprit i vannbad, og dyppe flekken godt i spriten. Vask med vaskemiddel etterpå. Tror man kan bruke andre typer sprit også, men det har jeg ikke prøvd.

Hvite klær mye er mindre problem enn mørk blå, for den hvite skjorta kan sannsynligvis klorblekes helt fin om du ikke får fjernet flekkene. :) Dosering av klor står på flasken.

Gallesåpe synes jeg fungerer kjempedårlig, men ser jo at mange andre er veldig fornøyde med den...
Prøver først med gallesåpe på den mørke t-skjorta, så får jeg evt. prøve rødsprit på den hvite :)
Syntes rødsprit hørtes veldig drastisk ut, så måtte søke det opp :p Fant denne siden som egentlig var innmari fin!
 
Uff, trodde det sto blekk på øyet! :O
Men ja, kanskje gallesåpe eller sitronsåpe klarer å ta det. Lykke til. :)
Godt det var tøyet og ikke øyet. :p
 
Uff, trodde det sto blekk på øyet! :O
Men ja, kanskje gallesåpe eller sitronsåpe klarer å ta det. Lykke til. :)
Godt det var tøyet og ikke øyet. :p
Haha, det hørtes fryktelig vondt ut! :eek: Har kjøpt gallesåpe nå, så da blir det å fjerne flekker i helgen :D
 
Back
Topp