Fått beskjed om å roe ned..

Sportymamma86

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Som person er jeg en virvelvind, eier ikke ro, elsker å ha prosjekter på gang. Vært desentralisert student i fire år, pendlet å vært borte 1 uke i mnd, jobbet ved siden av, mann, barn og hus. Elsker å vaske, rydde, ha mennesker på middag og besøk (har stoooor familie) :) er ferdig student å vikariatet mitt gikk ut slutten av juni-i sommer har jeg vært med sønnen min mens mannen har jobbet. Nå har jeg fått beskjed om å roe helt ned fra jordmor og lege for å hente meg inn til fødsel å slappe helt av. Men problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det :p har tre uker til termin og tanken på at jeg ska være i ro gjør meg rastløs! Så, hva gjør dere for å slappe av? Har satt på en serie på tvn nå i håp om å få dilla :p

Ser på serier/en god film, leser bøker/magasiner, trykker på telefonen/pc. Men noe av det beste jeg vet er å slappe av da, er litt for lat:p

Ser masse på tv, leser bøker og legger puslespill :D
Hvis du kan å hekle eller strikke så er det perfekt å slappe av med :)

Jeg har fått strikkedilla!
Da har jeg noe å gjør mens jeg sitter på ræva;)

Er heller ikke av typen som klarer å slappe av/sitte uten å gjøre noe...

Ellers går det mye tid (alt for mye) tid på tlf.
Sover også en del når jeg får anledning...

Veldig uvant. Men kjenner at kroppen trenger det.

Jeg bruker også alt for mye tid på mobilen. Har blitt slik at jeg må lade mobilen to ganger daglig siden jeg bruker den så mye. En gang midt på dagen og så igjen om natta :p

Blir avhengig av forumet og skravler her inne ;)

Ja jeg og kjenner at kroppen trenger det, nettene her er så variabel. Noen er fine hvor jeg sover godt hele natten mens andre er dårlige å jeg er oppe på do 10 gang å får ikke sove i det hele tatt. Ser veldig frem til å være ferdig med graviditet :)

Jeg bruker også alt for mye tid på mobilen. Har blitt slik at jeg må lade mobilen to ganger daglig siden jeg bruker den så mye. En gang midt på dagen og så igjen om natta :p
Det hørtes veldig kjent ut...
Før var det masse strøm igjen når jeg la meg, og var nok å lade om natta. Nå må det en lading til før det som regel :p

Off... Skal skjerpe meg når jeg kan bevege meg mer igjen...

Har ikke vært hos fastlegen enda for sykemelding, så jobber i 50% fram til neste onsdag, da har jeg time. Må sikkert ta det litt med ro, føler meg så tung og sliten. Bare litt igjen!

Som person er jeg en virvelvind, eier ikke ro, elsker å ha prosjekter på gang. Vært desentralisert student i fire år, pendlet å vært borte 1 uke i mnd, jobbet ved siden av, mann, barn og hus. Elsker å vaske, rydde, ha mennesker på middag og besøk (har stoooor familie) :) er ferdig student å vikariatet mitt gikk ut slutten av juni-i sommer har jeg vært med sønnen min mens mannen har jobbet. Nå har jeg fått beskjed om å roe helt ned fra jordmor og lege for å hente meg inn til fødsel å slappe helt av. Men problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det :p har tre uker til termin og tanken på at jeg ska være i ro gjør meg rastløs! Så, hva gjør dere for å slappe av? Har satt på en serie på tvn nå i håp om å få dilla :p

Kroppen sier da ifra om du trenger å slappe av mer enn du gjør nå. Nekter å tro at man må ligge rett ut tre uker før termin. Jeg er heltidsstudent og har ingen planer om å ta permisjon.

Gjør det som føles riktig for deg, vil da tro det er positivt å holde seg i aktivitet om man er i form til det. Det er mange som føler seg slitne og trenger å få ro, men man trenger da ikke å sykeliggjøre de som føler seg bra heller.

Kroppen sier da ifra om du trenger å slappe av mer enn du gjør nå. Nekter å tro at man må ligge rett ut tre uker før termin. Jeg er heltidsstudent og har ingen planer om å ta permisjon.

Gjør det som føles riktig for deg, vil da tro det er positivt å holde seg i aktivitet om man er i form til det. Det er mange som føler seg slitne og trenger å få ro, men man trenger da ikke å sykeliggjøre de som føler seg bra heller.
Her var det da ikke snakk om å ligge rett ut i tre uker eller noen sykeliggjøring, men en anbefaling fra jordmor og lege om å roe litt ned før fødsel og barseltid som er veldig krevende med tanke på min forhistorie fra første mann som var ekstremt krevende.

Så flott for deg at du ikke føler du trenger permisjon, og masse lykke til med studier :) vært det jeg og i fire år fra minstemann ble født til nå.

Back
Topp