Fått barnehageplass! *oppdatert x2*

Sinikka

Gift med forumet
Og jeg er bare så skuffa... [&o] Vi fikk ikke noen av de vi søkte på, men en som ligger ved siden av den ene vi søkte på. Sånn sett er beliggenheten perfekt, men det er en basebarnehage. [:(]

******oppdatert******

Nå har jeg fått mange positive svar på generell! Det er nok forskjellig fra barnehage til barnehage hvor strukturerte der er, men de fleste er veldig positiv til denne typen barnehage. (link til tråd: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=18434140 )
Barnehagen det er snakk er en relativ ny barnehage kommunen har storsatset på, kjempefine rom, med musikkrom, formingsrom, verksted, pedagogisk kjøkken i tillegg til de fire baserommene. Jeg skal ringe de i morgen og spørre om å få komme på befaring og jeg må faktisk innrømme at jeg er ganske positiv![:D]
Link til barnehage: http://www.trondheim.kommune.no/content.ap?thisId=1117635185

******oppdatert******

Nå har jeg snakket med barnehagen! De har faktisk delt de fire basene sine inn etter alder sa de, så Irja kommer til å havne på en småbarnsbase. Har hun derimot lyst til å være sammen med litt større barn får hun lov til det, det er ganske fritt sånn. Så bekymringene mine regner bare mer og mer bort og jeg begynner å bli overbevist om at vi har vært superheldig! Beliggenheten er jo perfekt, rett ved sykehuset (som ligger veldig sentralt i byen), rett ved jobben til pappan, rett ved jobben til mormora og ikke langt unna jobben min. [:D]

Gratulera! synd du ikkje fekk der du ville...
men ka e basebarnehage? ka tid va søknadsfristen hos dåke?

ORIGINAL: Rimpro

jeg antar at med baser, mener du at de er delt inn etter alder??
Jeg har bevist søkt etter slike barnehager.. Syns det er helt ypperlig at hu skal være ilag med de på sin egen alder..
Har jobbet i en "felles" barnehage tidligere.. å de aller minste hadde ikke mye utbytte av det alså..

nei base er 0-5 sammen. [&o] Vi har bevisst søkt barnehager med avdelinger etter alder.

forstår godt at du er skuffet....jeg har jobbet selv i basebarnehage og jeg sier bare ALDRI mer!men selvfølgelig er ikke alle bhg like[;)]jeg sa selv at hvis jeg får barn igjen,skulle ikke det gå i denne bhg.
Jeg er mye mer fornøyd med avd.bhg[:)]
Basebarnehage er en"stor"avd med veldig mange barn på samme sted,i alle aldre0-6år.
Men nå var denne bhg.jeg jobbet i enorm altså.....

men må jo si gratulerer til deg....det var ikke meningen å virke negativ altså....hehe...sorry!
Det kan godt hende du blir veldig fornøyd med baser og at lille snupp trives kjempe godt[:)]

Huff da! Skjønner at du er skuffet. Du får takke ja til plassen, men si at du vil stå på venteliste i den bhg du ønsker. Du kan jo være så heldig at det er noen som takker nei til plassen de har fått.

Da er det nok basebarnehage, det mine barn går i. Den har 95 barn og barna tilhører team som de spiser med og har litt samlinger med etc. men ellers velger barna aktiviteter fremfor at de blir plassert på en avdeling. Denne barnehagen kalles "fremtidens barnehage" og den er helt fantastisk! Dette systemet har fungert helt YPPERLIG for Emilie, som har brukt HELE barnehagen siden hun begynte der da hun var 1,5 år.

I denne barnehagen "verner" de om de minste- lar de ha egen tumleplass og tar dem bort fra de andre når det blir for mye leven og oppmerksomhet- de har egne turer for de minste, som går til gapahuken 30 meter fra barnehageinngangen og teamene er delt opp slik at de har to småbarnsteam, så f.eks Sebastian spiser sammen med de minste.

Vi er storfornøyde og ser hvor utrolig stort utbytte barna har av å gå i en slik barnehage- anbefaler det på det varmeste- nå har vi selvsagt ikke prøvd alternativet, men vi kunne søkt Sebastian i en bhg som ligger nærmere oss nå som Emilie skal begynne på skolen, men valgte bevisst å fortsette i denne siden vi har vært så fornøyd med opplegget der.

Uansett hva dere gjør og hvordan det blir ønsker jeg dere masse lykke til og jeg er sikker på at super-irja kommer til å digge barnehagen uansett hvor hun ender opp[:)][:)][:)]

Gratulerer med plass[:)]

Basebarnehage kan jo være like bra det, hvis de har et bra opplegg[:)] Har fått inntrykk av at det litt kaos noen steder, mens andre steder fungererdet helt topp[:)][:)]

Og, du kan jo søke overflytting, og håpe på en annen bhg[:)] men nå har du vertfall plass[:)]

Æsj, da[:o] Godta plassen og levere søknad om bytting i samme slengen... Så kanskje dere får annen bhg på neste opptak[:)]

Vi har også basebarnehage og gutten vår stortrives der [:)] Lille tullemor skal også begynne der til høsten og jeg tror det vil gå kjempebra. Ser at personalet tar ekstra godt vare på de minste [:D] Og så blir de så dulla med av de større barna også, i tillegg til at de lærer enormt mye.

Oppdatert i HI! [:D]

ORIGINAL: Persillen

Og jeg er bare så skuffa... [&o] Vi fikk ikke noen av de vi søkte på, men en som ligger ved siden av den ene vi søkte på. Sånn sett er beliggenheten perfekt, men det er en basebarnehage. [:(]

******oppdatert******

Nå har jeg fått mange positive svar på generell! Det er nok forskjellig fra barnehage til barnehage hvor strukturerte der er, men de fleste er veldig positiv til denne typen barnehage. (link til tråd: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=18434140 )
Barnehagen det er snakk er en relativ ny barnehage kommunene har storsatset på, kjempefine rom, med musikkrom, formingsrom, verksted, pedagogisk kjøkken i tillegg til de fire baserommene. Jeg skal ringe de i morgen og spørre om å få komme på befaring og jeg må faktisk innrømme at jeg er ganske positiv![:D]
Link til barnehage: http://www.trondheim.kommune.no/content.ap?thisId=1117635185

Høres veldig likt ut til vår barnehage!!! Tror dere kommer til å digge den jeg!

ORIGINAL: Chinchilla

******oppdatert******

Barnehagen det er snakk er en relativ ny barnehage kommunene har storsatset på, kjempefine rom, med musikkrom, formingsrom, verksted, pedagogisk kjøkken i tillegg til de fire baserommene. Jeg skal ringe de i morgen og spørre om å få komme på befaring og jeg må faktisk innrømme at jeg er ganske positiv![:D]

Høres veldig likt ut til vår barnehage!!! Tror dere kommer til å digge den jeg!

Ja, hun er jo en tøff liten jente som helst vil bli stor NÅ så jeg kan egentlig se for meg henne der hun dilter etter større barn. [8D] Tror nok det går bra, Irja er av den tøffastypen som ikke lar seg pelle på nesen. [:)]

Jeg har bevist søkt etter slike barnehager.. Syns det er helt ypperlig at hu skal være ilag med de på sin egen alder..
Har jobbet i en "felles" barnehage tidligere.. å de aller minste hadde ikke mye utbytte av det alså..

nei base er 0-5 sammen. [&o] Vi har bevisst søkt barnehager med avdelinger etter alder.

Hmm har de bytta navn på det da.. Da mine eldste gikk i bhage så gikk de i hver sin base. Det var delt opp på alder og ble kalt baser..
men er jo noen år si nå..
Huff jeg har jo ike tenkt på det engang.. Trodde nå de automatisk skilte de små vekk fra de store!! De store er jo farlig for de små om de får det for seg [:'(] Huff..nei nå må jeg og sjekke med min..
Liten trøst..men du har hvertfall fått i nærheten.. Her fikk vi en bhage så langt borte at vi i prinsippet må ta 10 busser dagen [:'(] helt idiotisk hehe..

ORIGINAL: Emja

Hmm har de bytta navn på det da.. Da mine eldste gikk i bhage så gikk de i hver sin base. Det var delt opp på alder og ble kalt baser..
men er jo noen år si nå..
Huff jeg har jo ike tenkt på det engang.. Trodde nå de automatisk skilte de små vekk fra de store!! De store er jo farlig for de små om de får det for seg [:'(] Huff..nei nå må jeg og sjekke med min..
Liten trøst..men du har hvertfall fått i nærheten.. Her fikk vi en bhage så langt borte at vi i prinsippet må ta 10 busser dagen [:'(] helt idiotisk hehe..

Nå... jeg tror nok ikke de store er farlige for de små med såpass mange voksne fordelt på barna, men min bekymring var at det kunne bli litt høyt tempo for en ettåring. Nå er ikke det noe problem på denne basebarnehagen fant jeg ut, for de deler inn etter alder. Var litt forskjellig hva som var vanlig sa hun jeg snakket med, men de delte inn barna etter alder ihvertfall. [:)]
Jeg har fått ved jobben til pappan, vi må nok busse til og fra barnehage, men jeg har valgt å søke sånn ettersom vi ønsker å flytte til en annen kant av byen så snart vi får det til. [:)]

Back
Topp