heisann, jeg går ikke på cipralex men zoloft/sertralin teva.
Livet mitt er helt forandret! Jeg hadde en uke med kraftige bivirkninger der jeg var KJEMPETRØTT, hodepine, sopp på tunga, tørr i munnen og ekstremt dårlig matlyst.
Men jeg kom meg gjennom den uka, og nå sliter jeg bare med litt tørr munn avogtil.
Jeg begynte på dem i desember, og legen sier jeg MÅ gå på dem i ihvertfall 6 mnd for at hjernen skal komme på rett spor igjen (den har jo låst seg fast i et depressivt spor). Jeg er selv motivert til å fortsette lenger på dem.
Når man skal slutte med antidepressiva så skal man ha tett kontakt med lege og ikke kutte ut over natta, man skal halvere dosen lenge og se an hvordan man reagerer.
Selvfølgelig var det en nedtur for meg å få diagnosen depresjon, men jeg har det jo så mye bedre nå. Jeg smiler mer, jeg er mer spontan, jeg gleder meg over å leke med dattera mi og være sammen med henne - mens jeg før så på henne som en arbeidsoppgave.
(Jeg fikk fødselsdepresjon som ikke ble fanget opp av helsevesenet, så jeg gikk med den i nesten to år før samboeren min tvang meg til lege).