Fårikål?

MittAndre <3

Elsker forumet
Jeg ble akkurat invitert på middag hos mamma og pappa på tirsdag...de skal servere fårikål. Jeg syns det er supergodt og takket selvfølgelig ja til dette. Så begynte jeg og lure på om jeg kan spise det? De vet ikke om graviditeten enda, og jeg hadde håpet og spare på den gode nyheten ei stund til....vet dere om jeg kan spise det?

Ja det kan du:) Så lenge maten er gjennomkokt (og det skal det jo litt til for at fårikål ikke er) kan du spise den. Kos deg, det hørtes himmelsk ut:)

Absolutt IKKE farlig å spise fårilkål! :) Kos deg med maten og hemmeligheten ;)

Ja det kan du. Det du skal være obs på, er kjøtt som ikke er gjennomsteikt. Sauekjøttet til fårikålen har jo kokt i ett par timer. Det samme med kålen. 

Kos deg i middag. Tror jeg må lage dette neste søndag. Er SÅ godt. 

Hei hei:)
Ikke at jeg verken er no lege eller ekspert!!, men kan ikke huske å ha hørt noe om at man ikke kan spise det...  Tenker..nei, kan det gjøre noe da...  tror ikke det altså... ;)

Men... jeg vet at samboeren min hadde mått flytte ut en natt eller to om jeg hadde spist kål de nærmeste dagene.. hihi   Har nok med luft i magen allerede for å si det sånn...sikkert sånn med de fleste.. ;) 

Men med tanke på lille i magen tror jeg ikke det er farlig :) Men sikkert andre som vet med sikkerhet :D

Goklem fra Trrolla

Tusen takk for svar alle sammen!!! Nå gleder jeg meg!! Og Trrolla, samboeren min er faktisk bortreist denne uka så det spiller ingen rolle om det blir litt "luftig" rundt meg, hahaha!!!!! 

Da sier jeg bare:  KOS DEG!! :D

Back
Topp