Fårge hår?

MariAnda

Betatt av forumet
Bør jeg unngå å farge håret når jeg er gravid?
Skulle hatt det litt lysere igjen da jeg nå nesten ser ut som ei grå mus, hehe
Kunne vært deilig å få frisket opp fargen før julebord og andre selskaper i jula.
Men holder meg til hårklipp om farging bør unngås, er jo sterke saker.
Noen som vet eller har råd :)

Jeg var hos frisøren å stripet håret mitt forrige uke :) Og frisører blir jo gravide de også, men de jobber med farging selv om :) Så bare å farge det, men hjemmestriping er veldig sterk og mye lukt, så ville kanskje gjort et hos frisør der de har riktig utstyr og avtrekk :)

Jeg var hos frisøren å stripet håret mitt forrige uke :) Og frisører blir jo gravide de også, men de jobber med farging selv om :) Så bare å farge det, men hjemmestriping er veldig sterk og mye lukt, så ville kanskje gjort et hos frisør der de har riktig utstyr og avtrekk :)[/quot

Da blir det litt striper tenker jeg: Får bestille time hos frisør da.
Trur ikke jeg skal gjøre det selv nei, er jo en veldig itens lukt på mange av de. Det klarer jeg bare ikke nå.
Må bli frisør isåfall ja :)

Og som det står i linkene over her, striping berører ikke hodebunnen i den grad som helfarging gjør så da er du i allefall sikker :)

Og som det står i linkene over her, striping berører ikke hodebunnen i den grad som helfarging gjør så da er du i allefall sikker :)
det samme tenker jeg, men etter at jeg leste det så tror jeg nok at jeg kommer til å stripe håret hos frisøren nå mens jeg er gravid bare for å være på den sikre siden i forhold til avdamping og gasser det er jo mye bedre ventilert i en frisørsalong enn hjemme på badet.

Det skal nok gå bra. Har selv en gravid venninne som er frisør, og hun jobber med det hver dag. Det eneste er at man kan oppleve at fargen blir litt annerledes enn forventet, eller hva den vanligvis blir (hvis man bruker en fast farge). Dette på grunn av hormoner og diverse. Jeg opplevde det i mitt forrige svangerskap, og tørr derfor ikke å gjøre det igjen denne gangen, selvom det trengs sårt.

Var hos frisør jeg tenkte på :) Selv har jeg ikke gjort noe med håret hjemme på flere år, godt å gjøre det til frisør :) Også får jeg en klipp samtidig, skikkelig oppfriskning av seg selv ;)

Jeg farger håret mitt med farger uten parabener og ammoniakk... Altså de mere helsekost-baserte. Har fått beskjed om at det er greit...

Jeg farger håret en gang i mnd selv hjemme på badet med farge ifra Cubus, pga etterveksten. Jeg spurte jordmor om det, og hun sa det var helt i orden! :-)

Bare å farge, men ikke sååå mye at håret faller av selvfølgelig...det er en risk man tar hver gang man gjør noe kjemisk med håret.

De fleste produktene man får kjøpt er såpass milde nå i dag at det ikke er noe farlig. Bare sørge for god utluftning mens man griser i vei.

Pga det hormonelle med svangerskap, kan man få et litt annet resultat enn det man er vant med...men jeg har enda ikke opplevd avvik i resultat hos meg selv eller noen av mine kunder.

Bare å farge, men ikke sååå mye at håret faller av selvfølgelig...det er en risk man tar hver gang man gjør noe kjemisk med håret.

De fleste produktene man får kjøpt er såpass milde nå i dag at det ikke er noe farlig. Bare sørge for god utluftning mens man griser i vei.

Pga det hormonelle med svangerskap, kan man få et litt annet resultat enn det man er vant med...men jeg har enda ikke opplevd avvik i resultat hos meg selv eller noen av mine kunder.

hehe nei vil ikke risikere å miste håret :p
Trur det blir en tur til frisøren :)

Jeg var hos frisøren for to uker siden ca og farga og stripa det, og det ble kjempefint det :) Var vist værre om vi var langt på vei sa ho..

Jeg farger også håret, gjorde det sist også når jeg var gravid. Bruker farger uten ammoniakk, de er ikke like sterke. Farger kun hos frisøren da :)

Jeg var hos frisøren for to uker siden ca og farga og stripa det, og det ble kjempefint det :) Var vist værre om vi var langt på vei sa ho..

Har ingenting å si om du farger/striper håret dagen før termin.

Vedr.stoffer ol som evt kan trenge inn gjennom hodebunnen, så er den kritiske perioden det første trimester.

Jeg husker å ha lest noe om det, når jeg var gravid med førstemann, at både solarium og farging av hår var noe man burde holde seg unna.. Men har aldri hørt om hva som egentlig er farlig, står ikke noe advarsler på pakningen eller noe sånt, så jeg både farga håret og tok solarium jeg..! :-)

Jeg husker å ha lest noe om det, når jeg var gravid med førstemann, at både solarium og farging av hår var noe man burde holde seg unna.. Men har aldri hørt om hva som egentlig er farlig, står ikke noe advarsler på pakningen eller noe sånt, så jeg både farga håret og tok solarium jeg..! :)

Solarium er pga større sjanse for pigmentflekker nå som man er full av hormoner. Men sånn er det jo tildels med vanlig sol også :)
Jeg tok sol da jeg ventet min første, og har en flekk på siden av hofta som er lite pen :/

Farger håret mitt med vanlig farge, håret reagerer bare litt anderledes på fargen så hvis du vil ha lysere ville jeg gått for en lys farge og IKKE bleiking..sist gang resulterte deti at håret mitt svei seg og jeg måtte klippe av 45 cm!!:(

Back
Topp