Fårbanna nabo hund..

Limmylamb

Glad i forumet
*MIA*
sjæfere er noe dritt! Spesielt når eierne ikke passer på dem.. dvs går løs uten tilsyn.. Den har nå skremt kaninene slik at jeg antakelig ikke får kull før midtsommers.. (driver avl)
Driter i hagen vår og er fiendlig innstilt selv om den fortsatt er en valp.. (stooor valp)
Håper faen meg at den biter meg så jeg får skutt dritten før ungen vår kommer ut!!!
Noen som er sterke på norges lover som har noen tips?
den forrige hunden klarte å drepe en kanin.. det var en sånn liten bjeffert.. hehe den "forsvant"
lurer seriøst på om det er like lett å forsvinne en sjæfer..
gleder meg sinnsykt til 1.april for da er det båndtvang.. Da vet jeg om ei spesiell fillebikkje som havner hos lensmannen hver gang jeg får tak i den..
Naboer er noe herk..
Fårbanna satans drittnaboer..
[:@][:@][:@]AAAAAAAAARRRRGH[:@][:@][:@]

har du prøvd å snakke med eieren av hunden? Hvis eieren er ett like stort rævhøl som hunden så kan vel du sende en klage til boretslaget(hvis du bor i ett boretslag)
dessuten så trodde jeg at det allerede fantes en lov ang båndtvang.
Og all hundedritten hunden driter hos deg hadde jeg faen slengt på dørmatten til eieren.

[:D]Har hund selv, elsker hunder!! Hater virkelig hundeeiere som ikke passer på dyra sine![:@] Om den hunden kommer på din eiendom løs, så fang den-og lever den til falken\politiet. Pokkers folk som ikke passer på dyrene sine!!!!! [:@]

Trodde og det var båndtvang...i alle fall på andres eiendom! Elsker hunder selv, har to stykker, men det værste jeg vet er folk som tror de bare kan ta seg til rette fordi de har hund, og da spesielt store hunder (har stor hund selv). Det gjelder både hvor de gjør ifra seg og det at de går løs[:@] Prøv å snakk med naboen, hvis ikke hadde jeg kjørt den til politiet ja, bare levert den der og sagt den gikk løs i hagen din, uten mer forklaring[;)]

Båndtvangen gjelder vel hele året. Det er i skog og mark hunden ikke kan gå løs rundt parringstid og yngeltid. Har hund selv og lar ikke han gå løs hvor barn og andre dyr eller voksne befinner seg. Bortsett fra i skogområdet når det er lov. Jeg hater båndtvang da hunden min ikke får løpe og rase fra seg (i skog), men respekterer den fullt ut. Hvis nabohunden skremmer kaninene dine, har du en sak sterk nok! Går den løs rundt i din hage/inngang?? Tror ikke det er lov en gang jeg. Nei, hvis ikke naboen hører på deg og hvis han har måtte avlive en hund fra før fordi den drepte en av dine kaniner. Ring politiet, det er dems jobb og rydde opp i slike saker. Si du er redd!!

Har snakket med eiere flere ganger (mannen er ganske skummel, men dama preker om hvor flink hun er til å plukke drit, og passe på.. heh.. hun roper ikke inn hunden føør jeg har kjefta på den masse.. Søt hund, jævlige folk.. synd det blir hunden det går utover siden det ikke er så lett å skyte folk og komme unna med det...[&:])
Har snakket med politiet.. de gadd ikke bry seg..
Bor på gård (det er sånne sosial folk som har blitt fratatt ungene sine, når de er på besøk så kommer de og snakker til meg..)

Fy f... [:@]Du MÅ ringe politiet igjen, de MÅ gjøre noe med det. Ja, dessverre går det utover bikkja. Jeg elsker hunder,men sinnet hadde dessverre også gått utover hunden. Når du har mast mange nok ganger og truer meed å skyte kjøteren så må de bare komme. [:@]Dette virker ikke som noen trivelige naboer[:@]. Stakkars deg!!! [:o]
ORIGINAL: Limmaaa

Har snakket med eiere flere ganger (mannen er ganske skummel, men dama preker om hvor flink hun er til å plukke drit, og passe på.. heh.. hun roper ikke inn hunden føør jeg har kjefta på den masse.. Søt hund, jævlige folk.. synd det blir hunden det går utover siden det ikke er så lett å skyte folk og komme unna med det...[&:])
Har snakket med politiet.. de gadd ikke bry seg..
Bor på gård (det er sånne sosial folk som har blitt fratatt ungene sine, når de er på besøk så kommer de og snakker til meg..)

Ikke stygt ment, men først klager du over hvor jævlig hunden er så pluttselig er den søt? jaja

ORIGINAL: Limmaaa

Søt hund, jævlige folk..

Driter i hagen vår og er fiendlig innstilt selv om den fortsatt er en valp.. (stooor valp)
Håper faen meg at den biter meg så jeg får skutt dritten før ungen vår kommer ut!!!

Hunden er fin.. folkene er ikke det.. men det er hunden som driter så derfor går agressjonen først på den.. så får en tenkt seg om.. så hater man folkene og synes synd på hunden.. så hater man begge deler..
skulle vært søknad om å få hund..
folk vet ikke hva det innebærer å ha hund..

[:(]Jeg tok med meg en agrssiv løs hund (som jeg visste utmerket godt hvem som eide...)-den skambeit sønnen min,og politiet gjorde ingen ting,så neste gang den kom løs så
lastet jeg den inn i bilen og kjørte ti mil! Leverte den hos politiet,sa at den løp løs der....
Eierne fikk den jo tilbake, men bikkja har stått i bånd etterpå...

ORIGINAL: Micamor

[:(]Jeg tok med meg en agrssiv løs hund (som jeg visste utmerket godt hvem som eide...)-den skambeit sønnen min,og politiet gjorde ingen ting,så neste gang den kom løs så
lastet jeg den inn i bilen og kjørte ti mil! Leverte den hos politiet,sa at den løp løs der....
Eierne fikk den jo tilbake, men bikkja har stått i bånd etterpå...

Dette var en smart (og morsom for meg som leser [:D]) løsning, selv om du måtte kjøre langt for å få hunden i bånd. Synes det er dårlig av eierne å ikke ha de i bånd. Det finnes jo folk som er redde for hunder, eller rett og slett - av naturlige årsaker - ikke liker andre hunder på sin eiendom.

Selv har jeg ikke hund og har aldri hatt heller, men har hittil vært heldig med naboene da de tar godt vare på hundene sine. men hadde jeg kommet oppi samme situasjon som dere, ville jeg gått hardt til verks dersom naboen hadde nektet å sette hunden i bånd. Som å kjørt hunden 10 mil [:D]

Back
Topp