Får vi hjelp?

Shentz

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 2021
Hei. Vi er henvist assistert befruktning pga mannen har nedsatt kvalitet. Jeg er veldig overvektig(bmi på 39) og er redd det er forgjeves. Har prøvd å gå ned i vekt i mange år, men får det ikke til. Får vi noe form for hjelp? Andre som er i samme situasjon? Får man bare beskjed om å gå ned i vekt?

Hei. Vi er henvist assistert befruktning pga mannen har nedsatt kvalitet. Jeg er veldig overvektig(bmi på 39) og er redd det er forgjeves. Har prøvd å gå ned i vekt i mange år, men får det ikke til. Får vi noe form for hjelp? Andre som er i samme situasjon? Får man bare beskjed om å gå ned i vekt?

Offentlige klinikker opererer med bmi under 33, så det kan bli problematisk å få hjelp offentlig. Privat hadde nok vært en annen sak. Det eneste som kan gjøres er å få en fot innafor og heller få beskjed om at du må ned i vekt enn å gi opp på forhånd :)

Jeg hadde bmi på 50+ når vi fant ut at vi måtte ha hjelp. Var et lite spark i ræva for å få gjort noe med det :) men jeg orka ikke ta kontakt før jeg hadde gått ned og det angrer jeg litt på for det tok uendelig lang tid før vi fikk kommet igang.

Jeg fikk beskjed både privat og offentlig at bmi'en skulle være på 30(min var 31,4 men har også lest noen plasser at bmi'en skal være på 32 eller under) .
Vi fikk hjelp privat siden det var så lite om å gjøre, men var nede på 29 når vi hadde første forsøk offentlig.

Jeg hadde en BMI på ca 32 når vi kontaktet privat klinikk første gang. Fikk da beskjed om at jeg fikk starte forsøk siden jeg da allerede hadde gått ned en del. De er jo ofte redd for komplikasjoner i svangerskapet.

Ville tatt kontakt med en klinikk og hørt, for vet at veldig mange private klinikker ikke er like steile på det. Tenker også at du kanskje kunne tatt kontakt med fastlege for å få litt hjelp på veien til målet, om det er det dere ønsker. Lykke til ❤️

Jeg hadde bmi på 38 da jeg ble henvist til St. Olavs, og der fikk jeg ikke hjelp før bmi var på 32. Valgte å starte med PT som jeg fikk kostholdsplan og treningsplan av, og da klarte jeg å gå ned. Tror dessverre ikke du vil få lov til å gjennomføre ivf eller icsi med den bmien. Vet private klinikker er mer greie, men de ønsker likevel at bmi bør være på rundt 35 eller lavere. De gjør det ikke for å være kjipe (selv om det føles sånn):(

Idag har legen søkt om saxenda, en slankemedisin, så håper jeg det kan hjelpe med fortgang så vi kan få hjelp. Noen som vet hvor lang ventetid til man får time på Haukeland?

Idag har legen søkt om saxenda, en slankemedisin, så håper jeg det kan hjelpe med fortgang så vi kan få hjelp. Noen som vet hvor lang ventetid til man får time på Haukeland?
Tror du må regne med ca 6 måneder for oppstartssamtale på Haukeland

Jeg fikk privat forsøk uten noen kommentar om vekt, da hadde jeg bmi 38.

Back
Topp