Får vi flere ultralyd enn oul?

Soha

Blir kjent med forumet
Eller er oul det siste vi ser til babyen før den kommer ut? Hvis man ikke velger privat da?
Hilsen førstegangs

Enn så lenge får vi kun OUL. Fra neste år får man ultralyd i uke 12 også:) skulle egentlig vært igangsatt i juli 2020, men.

Enn så lenge får vi kun OUL. Fra neste år får man ultralyd i uke 12 også:) skulle egentlig vært igangsatt i juli 2020, men.
Okei takk:) har en venninne som er hos ul nesten hver måned på sykehuset, hun har tatt en operasjon så de må sjekke om baby får nok næring. Syns det er så lite med kun denne ene oul mtp alle de gangene hun går og får se lille baby..

Ja dessverre kun en gang om det ikke er noe da, glad for at vi her har mulighet til to om vi vil, uke 13 og uke 19, men har allerede hvert en ekstra gang pga blødning og skal en gang til på slutten pga svangerskapsdiabetes, sist fikk jeg komme en ekstra gang etter det siden de da mente babyen nesten var for liten :p

Alltid godt å se at alt går bra, men heldigvis er de grundige på OUL og etter det pleier man kjenne bevegelser

Okei takk:) har en venninne som er hos ul nesten hver måned på sykehuset, hun har tatt en operasjon så de må sjekke om baby får nok næring. Syns det er så lite med kun denne ene oul mtp alle de gangene hun går og får se lille baby..

Hvis det er medisinsk grunnlag for det, så får man ekstra oppfølging og flere ultralyder, men det får man dessverre ikke i en "vanlig" graviditet:( Skjønner dog godt det er kjipt. Jeg har tatt 3 stk privat inntil nå og er 15+2:)

I en vanlig graviditet, så får du kun UL i uke 18-20. Ikke noe før, ikke noe etter. :/

Som de andre skriver ja, men det finnes unntak. På sykehuset jeg føder får alle tilbud om ultralyd i uke 28 eller 30 (med mindre de har endret på det de siste par årene).

Bare én. Synes også det er lite, så blir nok å reise inn minst én gang etter. Muligens to. Da blir det rundt uke 30+- og kanskje 35/36 for å se at alt er bra med navlesnoren og estimere vekt.

Back
Topp