får vi ferie?

rosenjenta

Glad i forumet
Jeg går ut i permisjon begynnelsen av juli. Har jeg krav på ferie neste år. Jeg skal ha 80 % lønn over 53 uker. Har jeg krav på ferie i 2007??

hm...vet ikke,mer trur kanskje det.

ja, du har vel det??
Du har jo jobbet deg opp ferie i år, så da burde du få ferie..+ at du får jo litt fra trygdekontoret til ferie, så vidt jeg har forstått.....

Jeg har en 100 % stilling som jeg har jobbet i siden juli 2005.

man tjener seg jo opp ferie fra januar til desember...- og da har jo du tjent deg opp litt over  to uker med ferie fra jobben neste år...

Halloen....
Jeg hadde faktisk en tråd om dette for en stund siden....
Jeg går ut I permisjon I Juni, Sommerferien hadde sikkert vært I Juli, Jeg får "Hektet På" sommerferien til permisjons tiden slik at Jeg I stedet for 10 måneder skal være hjemme I 11 måneder og 1 Uke.... [:D]

Jeg skal også ut i permisjon 1. juli. Arbeidsgiveren min sa at jeg får full ferie både i år og neste år. Hurra! Så jeg skal ta ut noe i juni i år, og så overføre litt til neste år og ha ekstra lang ferie da, i forlengelse av permisjonen. Men det kan kanskje være forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver hvordan ordningen er?

ORIGINAL: Ragnhildmor

Jeg skal også ut i permisjon 1. juli. Arbeidsgiveren min sa at jeg får full ferie både i år og neste år. Hurra! Så jeg skal ta ut noe i juni i år, og så overføre litt til neste år og ha ekstra lang ferie da, i forlengelse av permisjonen. Men det kan kanskje være forskjellig fra arbeidsgiver til arbeidsgiver hvordan ordningen er?

Jah, Man harvel rett på sommerferie selv om man er I permisjon det året.... [:D]

Når jeg er ferdig med min permisjon så har jeg 10 ukers ferie, om jeg ønsker å ta alt på en gang[:D]

ok [:D]

Ferien som jeg har opparbeidet meg fra i fjor, den tar jeg ut nå til våren. Jeg syns det virker mest logisk hvis jeg får det jeg har jobbet ( til og med begynnelsen på juli) og resten av året( da med utbetalte svangerskapspenger ut året) teller til neste år: dvs: At vi da har krav på like mye ferie som om vi hadde jobbet hele året, syns ikke dere det? Jeg skal undersøke med jobben om dette... det er mye å sette seg inn i!!

Back
Topp