Jonette
Betatt av forumet
Helt fra vi ble sammen var vi klar over at det ikke var sikker at vi kunne få barn sammen, og at skulle vi få det trengte vi hjelp. Vi bestemte oss i februar 2013 for at nå var tiden inne for å starte prosessen, som vi var innstilt på at ville ta tid. Vi hadde fått beskjed om at fra henvisning ble sendt til vi kom inn på St. olavs var ca. 6mnd. Denne ventetiden ble til vår store overaskelse mye kortere, og 2 mnd etter henvisning ble sendt satt vi på St. olavs og var super glade og spente på stegene videre. Min mann startet nå opp med medikamenter for å se om de fikk igang produksjonen av spermier. Vi fikk beskjed om at vi måtte forberede oss på at dette kom til å ta tid, og at det var godt mulig at han måtte endre medikament etter hvert. Men nok en positiv overaskelse for vår del
3mnd senere i juni var vi til kontroll for å sjekke hvordan det sto til men mannens svømmere, og der var det noen gitt
. Legen på St.olavs måtte rådføre seg med en annen lege for å diskutere hva vi skulle gjøre videre, og hvor fort vi skulle starte.
Mannen min måtte de neste to ukene levere flere prøver, for å legge det som kunne legges til frys. Allerede 24.juli-13 startet jeg med nesespray og 21.august med puregon 150IE. 30.august var vi på UL og her fikk vi se mange fine eggposer. Da var det bare å gjøre seg klar til egguthenting mandag 02.september. Helgen mellom UL og egguthenting var smertefull, det kjentes ut som om eggstokkene mine var fulle av hønse egg. Uansett 02.september ble det hentet ut hele 18 egg. Hvorav 5 ble befruktet. Den 04.september fikk vi satt inn et 4 delt egg, 2 x 4delt egg ble lakt i frys og to ble dyrket videre. hva som skjedde med de to som ble dyrket videre på vet jeg ikke, da de ikke er nevnt siden. Men nå var ventetiden her...
Under denne tiden gikk jeg på Crinone gel.
Den store testdagen var Onsdag 18.september-13, men Mandag 16.september komm det mengder av gammelt brunt blod blandet med rester fra crinone. jeg ringte St.olavs som sa vi bare måtte vente å se hva test viste på testdag, og forholde oss til det. Tok test som planlakt. den var positiv, med stor P
Vi var gravid!! dette var for godt til å være sant, alt hadde gått over all forventning og alt for lett. Så samme dag begynte jeg å blø friskt blod. ringte fastlegen, fikk Hcg prøve. Ringte labben etter 2 timer fikk svaret. Den var 146, dette så bra ut tenkte jeg. Googlet med fordervet disse dagene, og fant ut at dette kunne egentlig gå begge veier. måtte bare vente på ny Hcg på fredag. nøyaktig 45 timer etter første Hcg fikk jeg en ny, og den hadde steget til 454
Det var over dobling på 45 timer noe som lovet kjempe bra, og blødningene hadde så å si stoppet. Jeg begynte virkelig å få troen på at dette hadde gått bra, på tross av blødning. På lørdag 21.september begynte jeg på nytt å blø. det var ikke store mengder, men det kom jevnt. Ny Hcg måtte ordnes, jeg hadde ikke hatt noen form for smerter siden uthenting. Mandag 23.september tok jeg ny Hcg, den var nå nede på 149. Det var en realitet, det hadde ikke gått denne gangen.
.
Ringte St.olavs og fortalte at nå hadde hcg gått ned. De sa at da var det fryseforsøk som var neste. De ønsket at min mann allerede nå skulle levere nye prøver i tilfelle det ikke skulle lykkes med FER. Vi var på St.olavs fredag 27.september-13 dette var også min første blødningsfrie dag. Legen der undersøkte meg med vaginal UL, ettersom at vi uansett var der, og det ble bestemt at jeg skulle starte med Progynova 2mg første dag i neste mens. Så da var det bare å vente da.... Så skjedde det i går kveld 03.september-13 begynner jeg å blø. skjønner ingen ting det er vel alt for tidlig.. Ringer St.olavs å hører om det virkelig er mulig. ikke mye hjelp å få der gitt, svaret var at her måtte jeg selv ta en avgjørelse på om dette var en mansturasjon eller ikke. Jeg tenkte, hvordan i alle dager skal jeg vite det??? kroppen min er jo helt ut å kjøre... Oki... Jeg får vente litt å se hvordan det utvikler seg utover dagen da kansje.. Nå er det utover dagen.. Jeg blør fortsatt, vil ikke kalle det en kraftig mensturasjon, men kanskje i sammen grad som etter min kjemiske graviditet fra lørdag 21.september-13.
Det er fortsatt uvist om jeg starter med Progynova i dag eller ikke, men skal prøve å snakke med St.olav å høre hva fordeler og ulemper kan vær. Om jeg antart det er mensturasjon, og det ikke er det. eller motsatt.
Fortsettelse følger.
Ser frem til å kunne dele mine tanker, svingninger og følelser her.
. Legen på St.olavs måtte rådføre seg med en annen lege for å diskutere hva vi skulle gjøre videre, og hvor fort vi skulle starte. Mannen min måtte de neste to ukene levere flere prøver, for å legge det som kunne legges til frys. Allerede 24.juli-13 startet jeg med nesespray og 21.august med puregon 150IE. 30.august var vi på UL og her fikk vi se mange fine eggposer. Da var det bare å gjøre seg klar til egguthenting mandag 02.september. Helgen mellom UL og egguthenting var smertefull, det kjentes ut som om eggstokkene mine var fulle av hønse egg. Uansett 02.september ble det hentet ut hele 18 egg. Hvorav 5 ble befruktet. Den 04.september fikk vi satt inn et 4 delt egg, 2 x 4delt egg ble lakt i frys og to ble dyrket videre. hva som skjedde med de to som ble dyrket videre på vet jeg ikke, da de ikke er nevnt siden. Men nå var ventetiden her...

Under denne tiden gikk jeg på Crinone gel.
Den store testdagen var Onsdag 18.september-13, men Mandag 16.september komm det mengder av gammelt brunt blod blandet med rester fra crinone. jeg ringte St.olavs som sa vi bare måtte vente å se hva test viste på testdag, og forholde oss til det. Tok test som planlakt. den var positiv, med stor P
Vi var gravid!! dette var for godt til å være sant, alt hadde gått over all forventning og alt for lett. Så samme dag begynte jeg å blø friskt blod. ringte fastlegen, fikk Hcg prøve. Ringte labben etter 2 timer fikk svaret. Den var 146, dette så bra ut tenkte jeg. Googlet med fordervet disse dagene, og fant ut at dette kunne egentlig gå begge veier. måtte bare vente på ny Hcg på fredag. nøyaktig 45 timer etter første Hcg fikk jeg en ny, og den hadde steget til 454
Det var over dobling på 45 timer noe som lovet kjempe bra, og blødningene hadde så å si stoppet. Jeg begynte virkelig å få troen på at dette hadde gått bra, på tross av blødning. På lørdag 21.september begynte jeg på nytt å blø. det var ikke store mengder, men det kom jevnt. Ny Hcg måtte ordnes, jeg hadde ikke hatt noen form for smerter siden uthenting. Mandag 23.september tok jeg ny Hcg, den var nå nede på 149. Det var en realitet, det hadde ikke gått denne gangen.
.Ringte St.olavs og fortalte at nå hadde hcg gått ned. De sa at da var det fryseforsøk som var neste. De ønsket at min mann allerede nå skulle levere nye prøver i tilfelle det ikke skulle lykkes med FER. Vi var på St.olavs fredag 27.september-13 dette var også min første blødningsfrie dag. Legen der undersøkte meg med vaginal UL, ettersom at vi uansett var der, og det ble bestemt at jeg skulle starte med Progynova 2mg første dag i neste mens. Så da var det bare å vente da.... Så skjedde det i går kveld 03.september-13 begynner jeg å blø. skjønner ingen ting det er vel alt for tidlig.. Ringer St.olavs å hører om det virkelig er mulig. ikke mye hjelp å få der gitt, svaret var at her måtte jeg selv ta en avgjørelse på om dette var en mansturasjon eller ikke. Jeg tenkte, hvordan i alle dager skal jeg vite det??? kroppen min er jo helt ut å kjøre... Oki... Jeg får vente litt å se hvordan det utvikler seg utover dagen da kansje.. Nå er det utover dagen.. Jeg blør fortsatt, vil ikke kalle det en kraftig mensturasjon, men kanskje i sammen grad som etter min kjemiske graviditet fra lørdag 21.september-13.
Det er fortsatt uvist om jeg starter med Progynova i dag eller ikke, men skal prøve å snakke med St.olav å høre hva fordeler og ulemper kan vær. Om jeg antart det er mensturasjon, og det ikke er det. eller motsatt.
Fortsettelse følger.
Ser frem til å kunne dele mine tanker, svingninger og følelser her.
Tenker at skulle det vise seg at dette, på tross av tid, er normal mens, er det bare +/- 28 dager til neste, og det er bare +/- 14 dager mer enn det jeg hadde regnet med i utgangspunktet. Selv om 14 dager i denne ventetiden mellom to forsøk føles som et helt liv til tid
er...