Får spørsmål om jeg er gravid...

FebruarBarn93

Forelsket i forumet
Samboer og jeg får stadig spørsmål om jeg er gravid. Det er folk som har kjørt forbi meg i byen, hans kollegaer og familie... Er ikke det en gylden regel at man ikke spør en kvinner dette spørsmålet uansett? Er bare 11+2, blitt spurt siden 9+5..

Ikke så gøy.. Av og til så tror Eg det at folk tenker. Så lenge jeg kjenner henne/ han så har jeg rett på å vite..

Folk tenker seg generelt ikke om. Desverre. Min samboers søsken har ringt han å spurt rett ut, dette synes jeg er dumt, siden vi ønsker å fortelle nyheten selv.

Men nå har jeg blitt spurt i ett siden jeg var 18-19 år, med en gang man er i litt uggen form, så må man jo være gravid liksom...

Jeg har hatt et jevnt mas fra familie, venner og kolleger de siste årene om jeg er gravid. Ikke så kjekt siden jeg har mistet flere ganger.. Digg å få det gnidd inn at vi ikke ha lykkes. Tror folk må lære seg å ikke blande seg før de før nyheten! Ett par ganger har jeg blitt så lei at jeg har sagt at: "jo, vi har veldig veldig lyst på barn, men så langt har de bare dødd!" De ble litt lange i masken stakkars, men har sluttet å mase..:/

Så trist å høre. Og så respektløst av folk..

Jeg har iallfall såpass folkeskikk at jeg aldri hadde spurt noen det spørsmålet. Man vet aldri hvordan laster den andre har, eller hvordan situasjonen er. Idag fikk samboer en melding fra en venninne om jeg var gravid, fordi hun hadde stoppet bilen for meg når jeg skulle over overgangsfeltet. Kan jo nevne at jeg hadde på meg en løs t shirt og en tjukk, lang cardigan. Det føles jo som om alle kommenterer at jeg har blitt tykk, og jeg har kun gått opp to kg.

Jeg og har fått økt forespørsel..kun gått opp 2kg jeg og. Merkelig hvordan folk får det med seg, skulle tro det sto skrevet i pannen min :p

Folk har (heldigvis!) sluttet å spørre meg om slikt. Vi har en gutt på 8 år og folk spurte i ett strekk til han var ca 3. Nå nærmer jeg meg 40, så det er vel ingen som gjør regning med at jeg skal bli gravid igjen. Så nyheten om den lille mageboeren min blir stor, gitt, hehr

Jeg fikk masse spørsmål fra familie i går etter at tvillingbroren min dro en vits om det, fordi han synes jeg så stor ut. Hadde ikke fortalt det til andre enn foreldre, men trodde noen hadde sagt det til han og alle trodde på han når han tulla med det, så jeg måtte bare fortelle det. Så nå vet nesten hele familien på både min og samboers side det..
Ville vente til etter ultralyd, er 12 uker på fredag..

Er så respektløst!!!!
Ei venninne og samboern har slitt i nesten 2 år og har vært på sykehus for utredning og forskjellig.
Ingen andres sak!

Jeg har ikke blitt spurt men jeg har fått et par ekstra blikk på magen hvis jeg har går gått med noe tettsittende. 10+5 og det syns litt for godt nå :) Andregangs.

Har fått noen spørsmål her også. Tenker at det nå er vår sak til vi ønsker å fortelle, men tror det er noen nære familiemedlemmer som mistenker noe ja.. :) 12 uker i morgen, så vi tenker at vi skal fortelle til mormor i neste uke, når vi skal dit på besøk :) Forøvrig synes jeg at folk kan la vær å spørre - man vet aldri hva folk sliter med, eller ikke. Når man er klar til å fortelle, så forteller man!

Jeg skal inrømme at jeg er en av de som har spurt folk om det, men det var helt til søstra mi som har slitt med å bli gravid fortalte meg hvor plagsomt det var når folk spurte hele tiden og de faktisk prøvde men ikke fikk det til.. Det fikk meg til å tenke :) Men for meg som blir gravid av å knipse så har jeg ikke tenkt så langt rett og slett. Jeg tenker vanligvis over sånt men ikke akkurat i den settingen :)

Ingen har spurt meg. Og regner ikke med de gjør fet heller. Ingen tror vi skal ha en til når vi allerede har tre.

Lurer på om jeg er nødt til å fortelle det snart uansett, er så oppblåst og fått litt mage.. Er 12 fullgåtte på lørdag da, så er jo et alternativ.

Får også en del spm om det da formen ikke er på topp og jeg har fått mage. Får også spm om "Skal ikke gutten deres få småsøsken snart da? Det er på tide nå ja!"
Folk er idioter rett og slett. Guttungen er bare 2 år (snart). Siden han ble født har vi gravlagt en og kremert en annen, så ja, vi prøver så godt vi kan. Dette er sånt som de fleste rundt oss vet. Men jeg bare forteller de at jeg ikke er gravid og "uansett har ikke du noe med det".

Fryktelig dumt at folk blander seg ja. Man forteller det når man er klar for å fortelle det... Det er ekstra kjipt når man har mista og får disse spørsmålene ja...

Ble spurt av flere da jeg akkurat selv hadde funnet ut det. Fordi jeg ikke drakk på fest. Synes dette er en uting, ingen som tenker noe over det om en mann ikke drikke på fest.
Fikk beskjed om at jeg fikk ikke komme om tre mnd å si jeg var gravid når jeg nektet den gangen.
Jeg har ikke sagt en dritt til denne personen. Han får leve i uvisse en stund til.

Får også en del spm om det da formen ikke er på topp og jeg har fått mage. Får også spm om "Skal ikke gutten deres få småsøsken snart da? Det er på tide nå ja!"
Folk er idioter rett og slett. Guttungen er bare 2 år (snart). Siden han ble født har vi gravlagt en og kremert en annen, så ja, vi prøver så godt vi kan. Dette er sånt som de fleste rundt oss vet. Men jeg bare forteller de at jeg ikke er gravid og "uansett har ikke du noe med det".

Huffameg, høres ut som dere har gått gjennom en tung tid! Håper dere er heldigere denne gangen :Heartred

Back
Topp