Får mannen alkoholnekt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Han er ikke noen drikker egentlig. Han er glad jeg er gravid mtp julebordet, slik at vi kan dra hjem i rett tid :-)

Så snille mannfolk dere (vi) har :angel4
Vi skal på et julebord i morgen der jeg kjenner at han bare skal drikke så mye han vil. Tror nok ikke han kommer til å drikke seg dritings, men dette er siste gang det er "greit" at han drikker litt for mye. Kjenner jeg ham rett blir det nok ikke mer enn 3-4 øl på ham uansett.
Har termin 28.des (men har ingen tro på at det skal skje noe som helst før over nyttår) ;) Så han burde nok holde seg kjørbar når vi kommer til desember. Regner med han er stor gutt og skjønner det selv så jeg ikke trenger å nekte ham noe.

Mannen min drikker ikke noe særlig til vanlig, men blir jo fort noen øl ved juletider. Med termin 4. januar så tenker jeg at han kan drikke en øl eller to til julemiddager og lignende, men ikke noe sprit. Grunnen til det er at jeg ikke takler lukt av sprit og tanken på å ha en mann som lukter sprit under fødsel gjør meg kvalm å tenke på. Og om han drikker 1-2 øl, så er han jo edru igjen på noen timer om noe skulle sette i gang. Mannen sier at jeg bestemmer og tilpasser seg mine ønsker, så slipper heldigvis å "nekte ham" :)

Det får han ikke, han regulerer det der helt fint selv.

Jeg måtte jo overtale ham i går om at et par pils på julebord var greit, jeg kan kjøre hjem!!

Jeg ønsker vel at han avstår fra cognac når det nærmer seg, for det stinker sånn og jeg trenger ham nær hodet mitt når jeg føder, men det kommer han til å unngå uansett. Vi har vært gjennom dette et par ganger før. Han drikker lite til vanlig og enda mindre når min mage et stor

Ja, her er det totalt alkohol nekt. mange ulike julebord han skal på, og han er veldig glad i alkohol. Vi har minst 2 timer kjøring til nærmeste sykehus med fødeavd om noe skal skje, så jeg tar ikke sjansen på at jeg ikke har sjåfør.. :P
Ikke orker jeg å skulle ligge på fødeavd med en mann som skal være støtte og lukter alkohol (hypersensitiv nese her gitt! ) - men det handler nok også litt med at jeg ikke er så glad i alkohol og den lukten fra før av i tillegg da..

Back
Topp