Får man nå tidlig ultralyd uten å gå privat

McFlurry

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Julegavene 2019
MayDay2021
Hei,

Har kanskje vært diskutert tidligere, men kan vi nå få tidlig ultralyd gjennom vanlig svangerskapsomsorg? Forrige gang betalte jeg og gikk privat i uke 7 og 12 men hvordan går jeg frem for å få den rundt uke 12 i tillegg til OUL? Ser flere er noen uker lenger på vei enn meg og kanskje har funnet utav dette allerede? :-)

Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror ikke man får noe mer enn OUL med mindre man har en SA/MA historikk eller har hatt en blødning.

Jeg har fått gjennom legen denne gangen pga bekymringene mine, jeg endte opp med depresjon i forrige graviditet. Men tror man må ha en god grunn til å få det dekket..

Du må nok betale selv for tul. Ordningen har ikke kommet igang ennå og skal når den kommer gjelde i uke 12-13

Hei,

Har kanskje vært diskutert tidligere, men kan vi nå få tidlig ultralyd gjennom vanlig svangerskapsomsorg? Forrige gang betalte jeg og gikk privat i uke 7 og 12 men hvordan går jeg frem for å få den rundt uke 12 i tillegg til OUL? Ser flere er noen uker lenger på vei enn meg og kanskje har funnet utav dette allerede? :)

Dette tilbudet er ikke klart enda selv om det er vedtatt. Tar tid for sykehusene å få organisert og laget et helt nytt tilbud for alle gravide
Men det stemmer at snart skal alle gravide få ul i uke 12. :)

Fastlege henviser normalt bare til TUL når det foreligger en konkret årsak til det. Men hør med legen din!

Ah oki takk, det var jo typisk at dette ikke var tredt i kraft enda:-/ Men men...

Ah oki takk, det var jo typisk at dette ikke var tredt i kraft enda:-/ Men men...

Er du bekymret, men likevel ikke får henvisning fra legen, så er pengene vel verdt det. Det å høre hjerteslag er magisk, og graviditeten blir liksom mye mer virkelig.

Eg får TUL gratis fordi eg slutta på minipillen 10 juli og fekk aldri mensen igjen men blei gravid isteden ☺️❤️ så er så usikkert når eg blei gravid, så derfor får eg TUL☺️❤️

Det blir nok Tul iuke 7/8 og 12 her....Hadde bare vært topp å slippe å betale den ene:-)

Back
Topp