Får man midre egg med menopur?

BergOgDal

Flørter med forumet
Hei.
Nettopp ferdig med 3 eggutakket og er litt skuffet. Det ble 6 egg. På første fikk vi 9 egg, på andre 11 egg (må sie at på andre ble bare 4 befruktet, 3 dagers satt inn og ingen på frys, så her hadde det ikke noe å si med de 11 eggene)
Første 2 forsøkene var jeg på gonal f og den siste nå på menopur. Jeg er 35 år og AMH 22 som e jo ganske høyt, så ble veldig redd at det ble bare 6 egg. Som sagt, da vi fikk 11 egg, så var de jo ikke noe gode anyways, så er jo takknemlig for de 6 vi fikk nå. Men bare lurer på om det ble færre pga menopur? Vet ikke enda hvor mange befruktet osv, men er bare veldig redd for dette er tredje forsøket offentlig.

Jeg kan ikke svare helt sikkert at det er sånn. Men for meg så ble det mindre egg på Menopur. Første forsøk med gonal-f så ble det 11 egg ut. 4 befruktede bare. Og alle falt fra. Så kvaliteten var helt forferdelig dårlig. Neste forsøket som da ble på Menopur ble det 5 eller 7 egg ut. Husker ikke i farta. Aldri fått mer enn 7 på Menopur iallefall. Forsøkt Pergoveris også som er noe det samme. Ikke mange egg på det heller. Men det ble bedre kvalitet på de eggene som vi fikk ut på Menopur og Pergoveris. Så det er ikke nødvendigvis en dårlig ting med færre egg.

Jeg fikk flere på Menopur, og kvaliteten var mye bedre enn da jeg gikk på gonal f. De sa til meg på klinikken at Menopur er litt bedre med tanke på eggkvalitet. Men det er sikkert individuelt hvordan kroppen reagerer på de ulike hormonene. Noen gang kan man jo også treffe en dårlig syklus, helt uavhengig av medisiner.

Jeg husker det var snakk om dette for 4 år siden da jeg prøvde på første barn! At noen får færre egg på menopur men de skal forhåpentligvis være av bedre kvalitet. Vet ikke/husker ikke hvorfor. :shy: Jeg har hatt 3 uttak med kun menopur så har ikke noe å sammenligne med, men fikk ut 9, 9 og 14 egg (økte dosen den siste gangen). Blir spennende å høre hvordan det blir for deg - lykke til!!

Jeg kan ikke svare helt sikkert at det er sånn. Men for meg så ble det mindre egg på Menopur. Første forsøk med gonal-f så ble det 11 egg ut. 4 befruktede bare. Og alle falt fra. Så kvaliteten var helt forferdelig dårlig. Neste forsøket som da ble på Menopur ble det 5 eller 7 egg ut. Husker ikke i farta. Aldri fått mer enn 7 på Menopur iallefall. Forsøkt Pergoveris også som er noe det samme. Ikke mange egg på det heller. Men det ble bedre kvalitet på de eggene som vi fikk ut på Menopur og Pergoveris. Så det er ikke nødvendigvis en dårlig ting med færre egg.
Oi, det var jo akkurat samme som meg med 11 egg med gonal med kunn 4 befruktet. Jeg hadde da "lav" dose på menopur 175 og økte til 200 siste to dager. Var veldig ujevn vekst og. Men ja, at det e sååååå individuelt er så irriterende for man har så lyst å sammenligne og kanskje finne noe svar selv haha

Jeg husker det var snakk om dette for 4 år siden da jeg prøvde på første barn! At noen får færre egg på menopur men de skal forhåpentligvis være av bedre kvalitet. Vet ikke/husker ikke hvorfor. :shy: Jeg har hatt 3 uttak med kun menopur så har ikke noe å sammenligne med, men fikk ut 9, 9 og 14 egg (økte dosen den siste gangen). Blir spennende å høre hvordan det blir for deg - lykke til!!
Du fikk mye da! Jeg "burde" få rundt 10 (med amh på 22 og Afc 11), kanskje dosen var for lav, helt umulig å si, jeg er jo ikke lege, men man leter jo etter svar og vil nesten ha mine egne forslag av dosene etter alt jeg har lest på nettet :D

Du fikk mye da! Jeg "burde" få rundt 10 (med amh på 22 og Afc 11), kanskje dosen var for lav, helt umulig å si, jeg er jo ikke lege, men man leter jo etter svar og vil nesten ha mine egne forslag av dosene etter alt jeg har lest på nettet :D

Man reagerer forskjellig, men jeg fikk 150 de to første og 200 nå siste. Men hadde AMH på 44 sist gang og 34 nå så er jo ikke overrasket over uttellingen! :hilarious: Men spiller jo ingen rolle me 8 på frys hvis ingen av dem fester seg...:shifty:

Man reagerer forskjellig, men jeg fikk 150 de to første og 200 nå siste. Men hadde AMH på 44 sist gang og 34 nå så er jo ikke overrasket over uttellingen! :hilarious: Men spiller jo ingen rolle me 8 på frys hvis ingen av dem fester seg...:shifty:
Ahaa, skjønner. Da måtte du jo ha litt lavere doser ja. Har du PCOS hvis det lov å spørre? Men ja, skjønner veldig godt. Da jeg fikk 11 egg, jeg var så super happy, men helt knust da jeg fikk vite at bare 4 av de ble befrukta...hva var lism vits med de 11 da! Så er det jo noen som kun får 4 og det blir barn av det. Helt psyko dette opplegget, bare guessing game

Ahaa, skjønner. Da måtte du jo ha litt lavere doser ja. Har du PCOS hvis det lov å spørre? Men ja, skjønner veldig godt. Da jeg fikk 11 egg, jeg var så super happy, men helt knust da jeg fikk vite at bare 4 av de ble befrukta...hva var lism vits med de 11 da! Så er det jo noen som kun får 4 og det blir barn av det. Helt psyko dette opplegget, bare guessing game
Nei, har ikke pcos.. Ble nevnt helt i starten, men ingenting annet som tyder på det så de har vel slått det fra seg. :shy: Helt umulig å forutsi noe i IVF, plutselig så skjer det motsatte av hva man har sett for seg.. du får oppdatere da!:love017

Har hatt 1 forsøk med Gonal f og 2 med Menopur. Pga AMH på 40 (38 år) ga de meg Gonal f i dose 112,5, som viste seg å være altfor lavt og måtte justeres opp flere ganger underveis. Fikk ut 7 egg og satt igjen med 3 blastocyster. De to forsøkene med Menopur har jeg gått på dose 150 og 175 og fått ut 8 og 4 egg (39 år og AMH 28 på siste forsøket). Så har fått både flere og færre egg med Menopur, men hatt veldig høy uttelling av de vi har fått ut. Alle har vært modne og få har falt fra. Er nå gravid i uke 34 med det ene av de 4 fra siste forsøk. Så hos meg har det stemt at få egg ikke trenger å være negativt, men jeg var innmari skuffet etter det siste uttaket. Hadde ingen tro på innsettet og booket faktisk time med en spansk klinikk for å diskutere mulighetene våre videre. Forstår godt du er skuffet, men det er godt mulig gullegget er blant de 6 eggene!

Jeg har bare gått på menopur, men i to veldig forskjellige doser. En gang på 400, og fikk ut 21 egg (!), men endte med tre blastoer. Neste runde var 225 i stedet, og da fikk jeg 7 egg og 3 blastoer. Ble gravid på forsøket med lavere dose, og jeg innbiller meg jo hvertfall at det hadde en sammenheng med at eggene rett og slett fikk bli «bedre» enn da det var maks dose og full gass. Forøvrig 37 år på begge uttak, med AMH på 6 (men de fant fler follikler enn amh skulle tilsi på alle undersøkelsene utenom den ene som ga meg 400-dosen. Personlig tror jeg legen ikke lette godt nok fordi han hadde sett amh 6 og sa seg fornøyd selv om han burde sett mer).

Men jeg føler jeg hvertfall ble et bevis på at menopur ikke nødvendigvis gir få egg.

Dere som har gått på menopur og pergoveris: er dette noe av det samme? Eller er det en forskjell her? Noen som har opplevd at det har vært bedre uttelling av å bytte mellom de to?

Har hatt 1 forsøk med Gonal f og 2 med Menopur. Pga AMH på 40 (38 år) ga de meg Gonal f i dose 112,5, som viste seg å være altfor lavt og måtte justeres opp flere ganger underveis. Fikk ut 7 egg og satt igjen med 3 blastocyster. De to forsøkene med Menopur har jeg gått på dose 150 og 175 og fått ut 8 og 4 egg (39 år og AMH 28 på siste forsøket). Så har fått både flere og færre egg med Menopur, men hatt veldig høy uttelling av de vi har fått ut. Alle har vært modne og få har falt fra. Er nå gravid i uke 34 med det ene av de 4 fra siste forsøk. Så hos meg har det stemt at få egg ikke trenger å være negativt, men jeg var innmari skuffet etter det siste uttaket. Hadde ingen tro på innsettet og booket faktisk time med en spansk klinikk for å diskutere mulighetene våre videre. Forstår godt du er skuffet, men det er godt mulig gullegget er blant de 6 eggene!
Tusen takk! Veldig interessant å lese om din historie da man tror at den "værste" uttaket var faktisk den som hadde gullegget! Det e nesten at det e helt random asså! Kan jeg forresten spørre hvorfor dere vurderte spanske klinikken? Hadde sere allerede prøvd private i Norge uten suksess eller tenkte å hoppe på rett til utlandet? Og gratulerer med sluttspurten! Ikke lenge igjen asså ♥️

Back
Topp