Prøver Utrogestan for første gang denne syklusen. På resept står det jeg skal slutte når menstruasjonen starter om jeg ikke blir gravid, men får man mensen mens man bruker Utrogestan eller må man slutte først?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skjønner. Rart det ikke står på resepten synes jeg… Dosen er 300 mg morgen og 300 mg kveld. Så da er det naturlig at man går på de til ca IKM da, også slutter?Kommer an på person og dose, men målet er jo å få ett progesteronnivå som er like høyt som i lutealfasen/starten av en graviditet og da får du ikke mensen før du slutter.
StemmerSkjønner. Rart det ikke står på resepten synes jeg… Dosen er 300 mg morgen og 300 mg kveld. Så da er det naturlig at man går på de til ca IKM da, også slutter?
Ok takk for svarDet var litt rart, for du vil ikke få mensen før du slutter med utrogestan. Jeg har pleid å avslutte progesteronstøtten når jeg tester negativt på 12dpo. Når man slutter så kommer mensen vanligvis etter 2 dager.
Jeg tar 300mg morgen og kveldHva er egentlig vanlig dose? @Solstråla2024 tar du 300mg vagitorier morgen og kveld?

Beklager sent svar! Jeg tar også 300 mg morgen og 300 mg kveldHva er egentlig vanlig dose? @Solstråla2024 tar du 300mg vagitorier morgen og kveld?
Hvordan gikk det med deg?Ok takk for svar
Da går jeg på de noen få dager til…. 10 dpo og negativ test, så null håp denne runden…

Jeg begynte å blø sånn bittelitt, og hadde negative tester, så da var det bare å slutte…Hvordan gikk det med deg?
Og forresten - jeg fikk mensen selv om jeg gikk på utrogestan i forrige syklusen min! Så det går an tydeligvis![]()