Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Karla
ORIGINAL: Dollface
de setter det vel alltid i forbindelse med epiduralen, "Drypp" som de fleste kaller det...
drypp og epidural er vell ikke det samme, eller missforstår jeg det du har skrevet?
de setter det vel alltid i forbindelse med epiduralen, "Drypp" som de fleste kaller det...
drypp og epidural er vell ikke det samme, eller missforstår jeg det du har skrevet?
når man får epidural, er en bivirkning at riene blir svakere.. da får man drypp for å stimulere til økt rieaktivitet...
så nei, epidural og drypp er ikke det samme..
ORIGINAL: Minerva
når man får epidural, er en bivirkning at riene blir svakere.. da får man drypp for å stimulere til økt rieaktivitet...
så nei, epidural og drypp er ikke det samme..
Jeg tror faktisk at "standard" er å gi bare væske intravenøst ved epidural - det er viktig å ikke være dehydrert når man får epiduralbedøvelse, og det er også viktig for å forhindre/forebygge en av bivirkningene, nemlig lavt blodtrykk.
Om de automatisk ga riestimulerende hadde vel ikke så mange opplevd at riene avtok?
Så vidt jeg vet mottok jeg ikke noe riestimulerende da jeg fødte, kun væske intravenøst - riene ble bittelitt svakere/mindre hyppige, men jeg hadde fortsatt fin fremdrift og ingen problemer til tross for epidural. [:)]
"Drypp" er vel også bare et "folkelig" uttrykk for intravenøs/veneflon?