Vi ble utredet for habituell abort føre vi fikk datteren vår desember 2020, tok da 2 år fra første termin i desember 2018 til vi fikk henne, dessverre helt uten funn!
Når vi nå skulle prøve på nr.2 ble jeg spontant gravid, men endte i senabort 14+4 pga alvorlig sykdom hos lille, alt som kan undersøkes blir jo undersøkt ved senabort(?), men ga ikke noen mer funn enn det ultralyd kunne vise oss, ble gravid igjen på pp3, endte da i BO 8+0, og hadde en kjemisk neste pp, etter det satt spiren og han er i magen enda
Når jeg må ble gravid med lillebror aå har jeg fått veldig tett og god oppfølging av gynekologen jeg har gått til, mer eller mindre ukentlig ultralyder, brukt progesteron til uke 12 og albyl-E (blodfortynnende) frem til alt var fint i uke 28, har også fått ultralyd hver 4 uke etter uke 13-14
Så jeg tror dessverre ikke det er mye å hente med utredning nå etter senabort da mye blir sjekket i forhold til utvikling av fosteret og om det var genetisk ? Men det er hjelp og støtte å få når du blir gravid igjen
uansett kan du jo be om utredning om du føler der kan hjelpe deg mentalt, for det er noe mer den følelsen av bare å "gjøre noe". Men husker selv hvor håpløst alt føltes for 1 år siden, men kan love deg at det kan snu fort selvom det ikke føles sånn!
Sender deg mange klemmer