Får man bli igangsatt visst man...

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Har svangerskapsdepresjon, generell i dårlig form (for min del blir det jo tvillingsvangerskap) eller at man har svangerskapsdiabetes og ett eller begge barna er store over gjennomsnittet?

Har svangerskapsdepresjon, generell i dårlig form (for min del blir det jo tvillingsvangerskap) eller at man har svangerskapsdiabetes og ett eller begge barna er store over gjennomsnittet?

Er du gravid med tvillinger? Da skal man bli satt i gang i uke 38 :-) Hvis ikke det skjer noe før (spontan fødsel eller annen indikasjon for at barna må ut før)

Er du gravid med tvillinger? Da skal man bli satt i gang i uke 38 :-) Hvis ikke det skjer noe før (spontan fødsel eller annen indikasjon for at barna må ut før)

Ja med tvillinger som er to eggede og da sitter ikke kk i gang før uke 39 tidligst. Bare tenkte visst jeg får påvist svangerskapsdiabetes, om det er "god nok grunn" til at de setter i gang tidligere a la uke 37 f eks

Ja med tvillinger som er to eggede og da sitter ikke kk i gang før uke 39 tidligst. Bare tenkte visst jeg får påvist svangerskapsdiabetes, om det er "god nok grunn" til at de setter i gang tidligere a la uke 37 f eks

Det bør de.. Her setter de i gang uke 38. Vet ikke hva som er gjeldende retningslinjer, men anbefaler deg å Google veileder i fødselshjelp 2014 og les om tvillinger, der finner du avsnitt om tvillinger :)

Nå kan ikke jeg svare for ditt tilfelle i forbindelse med tvillinger og eventuelt diabetes. Men jeg har fått to store barn, når jeg ventet nr to var jeg veldig engstelig for at hun skulle være større enn storesøster. Men kk såg ikke på dette som god nok grunn til verken å få estimert str eller å bli satt igang før termin.
Hun var dog heldigvis litt mindre enn storesøster

Umulig å svare på. Opp til de på sykehuset å vurdere.

Med tvillinggravide vurderes det ofte ut ifra hvordan barna har det i magen, og hvordan mor har det.

Men vet det er ulik praksis fra sted til sted, med igangsettelse alt fra 37+0 til 39+0 ved toeggede.

Back
Topp