Får man bilder på oul?

Oul skal være gratis...det er jo en del av tilbudet vi får som gravide som ikke skal koste noe!
I min innkallelse står det at jeg skal betale egenandel, på lik linje med andre offentlige helsetjenester. Har man frikort er man selvsagt fritatt. Men hvor har dere fått vite at det ikke skal koste noe? Jeg har ikke fått med meg det, og det hadde jo i så fall vært greit å vite.
 
Svangerskaps relaterte ting betaler vi jo ikke for... stod på tul min også at jeg måtte betale 320 kr ( egenandel) Men det er bare standard skrevet :)
Måtte verken betale for bildet eller ul :)
 
Maskinen fungerer ikke fikk vi til svar sist :/ Faren tok bilde av skjermen. Regner med det skjer denne gangen og. Ganske kjedelig at vi ikke får muligheten en gang.
 
Svangerskaps relaterte ting betaler vi jo ikke for... stod på tul min også at jeg måtte betale 320 kr ( egenandel) Men det er bare standard skrevet :)
Måtte verken betale for bildet eller ul :)

Ja, sist vi skulle inn på riksen sto det at det kostet penger - men det er generelt. Så lenge man er gravid dekker staten det :)

Akkurat det med bilder er jeg usikker på da, det er jo mest en tilleggstjeneste føler jeg :p
 
Betaler ingen ting for oul, men 150 for bildene, på kk I Bergen :) i 2012 betalte man 100 kr :p men da betalte jeg ingenting for var en student med under timen. Betalte heller ingenting når jeg var på sykehuset i uke 10, så da fikk jeg bildene med gratis :)
 
I min innkallelse står det at jeg skal betale egenandel, på lik linje med andre offentlige helsetjenester. Har man frikort er man selvsagt fritatt. Men hvor har dere fått vite at det ikke skal koste noe? Jeg har ikke fått med meg det, og det hadde jo i så fall vært greit å vite.

Som flere har skrevet, skal alt som er svangerskapsrelatert være gratis :) så du skal ikke betale for undersøkelsen nei. Bilder blir jo en tilleggstjeneste, så det kan det være du må betale for om du vil ha :)
 
Måtte inn på helsenorge sine sider å sjekke igjen. vet ikke hvor jeg fikk 90 fra :p skal også inn i februar :)
Bildene koster 200 kr men står at takst for poliklinisk er 320 kr men skal vi da betale 500 kr noe?
Ja får ta med 600kr. Skal si ifra :) håper vi bare betaler for bildene men tviler på det. Helsevesenet tar betalt for alt

Jeg skal også på SUS, 11.2. Jeg er rimelig sikker på at det om de 320,- bare var standardtekst, så jeg kommer nok bare til å ta med 200,- i cash for bildene. Bildene er en tilleggstjeneste som er valgfri (ingen som tvinger en til å kjøpe de bildene), er derfor vi må betale for de. Sist var vi på StOlavs og der kosta det 70,- for bildene. Andre steder er det gratis. Ulik praksis på ulike steder...

Men si gjerne ifra om dere mot all formodning måtte betale 520,- for OUL+bilder da, så er man forberedt :p
 
Jeg skal også på SUS, 11.2. Jeg er rimelig sikker på at det om de 320,- bare var standardtekst, så jeg kommer nok bare til å ta med 200,- i cash for bildene. Bildene er en tilleggstjeneste som er valgfri (ingen som tvinger en til å kjøpe de bildene), er derfor vi må betale for de. Sist var vi på StOlavs og der kosta det 70,- for bildene. Andre steder er det gratis. Ulik praksis på ulike steder...

Men si gjerne ifra om dere mot all formodning måtte betale 520,- for OUL+bilder da, så er man forberedt :p

Ja skal si ifra :) så rart at det er så stor forskjell på pris for bildene :) håper vi får fler en et stk :)
 
Jeg fikk bilder med da vi fikk førstemann. Skulle egentlig betale 50 kr men tror de glemte det så fikk de gratis
 
Jeg skal på sus i feb. Det står deg at bilder koste 200kr og at man må betale for ustyr på ca 300kr.
:-O. Da jeg var på sus i 2014 betalte vi kun for bildene og det var 50 kr? Kan da ikke ha steget så mye på så kort tid?
 
Ja får ta med 600kr. Skal si ifra :) håper vi bare betaler for bildene men tviler på det. Helsevesenet tar betalt for alt

Haha, ikke meninga å le - men tror vi i Norge er riiiimelig priviligerte som slipper å betale noe som helst i graviditeten :p Har vel en av de aller beste helseordningene du finner i verden ;)
 
Haha, ikke meninga å le - men tror vi i Norge er riiiimelig priviligerte som slipper å betale noe som helst i graviditeten :p Har vel en av de aller beste helseordningene du finner i verden ;)

Helt gratis er det ikke men ja vi er ganske heldige i forhold til andre land :)
 
På innkallinga mi sto det 70 kr for bilder på oul. Rart at det er så stor forskjell... hvis noen betaler 500 kr for en ul inkl "utstyr" og bilder :eek:
 
Betalte ingenting på bærum i 2010.
Sto pris på egenandel på oul innkallingen denne gangen men ingenting om pris på bilder tror jeg. Får håpe det ikke koster noe.
 
Ja jeg gikk også til sigrids ultra 600kr før uke 12 800kr fra uke 12. Synes hun var veldig flink. Nesten så jeg heller skulle bestilt time der, får mer for pengene hvertfall :) har time 8 feb på sus. Håper det er verdt det. Må man ta med penger for poliklinisk også. Trudde det kanskje var bare for bildene ?
Eg og har time på sus den 8 feb. :happy: Kor står det ka ting koster? Har ikkje fått det med meg...
 
Back
Topp