Får kanskje ikke føde naturlig

mkrago

Elsker forumet
Var på kontroll på sykehuset i dag og fikk beskjed om at jeg kanskje må ha keisersnitt pga komplikasjoner med storebror. Jeg skal til ny kontroll hos lege om 2 uker og får endelig beskjed da. Jeg vill ikke ha keisersnitt, hadde virkelige håpet på å bli igangsatt litt før termin og føde normalt. Har bare lyst til å stortute :sad010, jeg vet det ikke er noe galt i å få keisersnitt men det er virkelig ikke det jeg ønsker.
 
Forstår deg godt. Men du får bare prøve å tenke på at det er tryggest for lile. Hvis de kunne ville de latt deg føde normalt. Og godt at det finnes et trygt alternativ til vaginal fødsel i dag. Jeg hadde også grått men med tiden innstiller du deg på det å så går det nok greit likevel :)
 
Klem, kjedelig om ikke ting går som man ønsker. Men det er jo en sikkerhetsmessig grunn for et evt keisersnitt, er iallefall bra de passer på.
 
Krysser fingre for at det bedrer seg. Hvis ikke høres det deilig ut å få vite datoen på forhånd da ;)
Skjønner godt at det er et slag i trynet å kanskje måtte ks :(
 
Kan jeg spørre om hva som gjør at de valgte det alternativet, hadde selv mye styr rundt første fødsel!
 
Kan jeg spørre om hva som gjør at de valgte det alternativet, hadde selv mye styr rundt første fødsel!

Mye, alvorlig rift, HELLP syndrom og kraftig blødning bla. det er enda ikke helt sikkert hva som blir avgjort men jeg føler at jordmødrene er ganske sikre i sin sak på hva som blir resultatet.
 
Forstår deg godt. Men du får bare prøve å tenke på at det er tryggest for lile. Hvis de kunne ville de latt deg føde normalt. Og godt at det finnes et trygt alternativ til vaginal fødsel i dag. Jeg hadde også grått men med tiden innstiller du deg på det å så går det nok greit likevel :)

Forstår deg godt. Men det kan bli en like fin opplevelse det :)

Klem, kjedelig om ikke ting går som man ønsker. Men det er jo en sikkerhetsmessig grunn for et evt keisersnitt, er iallefall bra de passer på.

Krysser fingre for at det bedrer seg. Hvis ikke høres det deilig ut å få vite datoen på forhånd da ;)
Skjønner godt at det er et slag i trynet å kanskje måtte ks :(

Jeg vet jo at de foreslå dette fordi det er det beste alternativet men ble litt satt ut. Som jeg sa til jordmor, jeg gjør selvfølgelig det som er best for meg og junior. Er bare livredd for å få epidural og så det å måtte ha det og bli skåret i er skremmende. Men må bare ta det som det kommer.
 
Hadde også en trasig og ikke bra fødsel, men for meg sa dem at det ikke var aktuelt med keisersnitt eller i gangsetting. Selv om dem ikke vet om jeg kan føde normalt :/ mannen har ikke lyst til å være med på en fødsel til pga. alt som skjedde sist heller.
Men de gjør det beste for deg og den lille da, så ta imot det som de mener er det beste
 
Forstår deg godt. Men du får bare prøve å tenke på at det er tryggest for lile. Hvis de kunne ville de latt deg føde normalt. Og godt at det finnes et trygt alternativ til vaginal fødsel i dag. Jeg hadde også grått men med tiden innstiller du deg på det å så går det nok greit likevel :)

Sign. Klem til deg!
 
Jeg vet jo at de foreslå dette fordi det er det beste alternativet men ble litt satt ut. Som jeg sa til jordmor, jeg gjør selvfølgelig det som er best for meg og junior. Er bare livredd for å få epidural og så det å måtte ha det og bli skåret i er skremmende. Men må bare ta det som det kommer.

Du har en tid å forberede deg på. Hadde snakket med jordmor som er spesialisert på fødselsangst selv om du ikke har det. Epidural går som regel veldig greit, men de har veldig informative brosjyrer og annen informasjon hvis de bestemmer seg for at du må ha keisersnitt. Bare ikke slutt å spør til du e trygg. Så får du forhåpentligvis den beste opplevelsen :)
 
Mye, alvorlig rift, HELLP syndrom og kraftig blødning bla. det er enda ikke helt sikkert hva som blir avgjort men jeg føler at jordmødrene er ganske sikre i sin sak på hva som blir resultatet.
Skjønner, kan jo skjønne at de tenker tanken. Blir spennende å høre hva det blir til, du går oppdatere oss når du får høre hva det blir til. Det viktigste er jo at det kommer en frisk baby❤
 
Jeg skal også ha ks, har prøvd begge deler før. Ks gikk fint
 
Skjønner, kan jo skjønne at de tenker tanken. Blir spennende å høre hva det blir til, du går oppdatere oss når du får høre hva det blir til. Det viktigste er jo at det kommer en frisk baby❤

Det blir for øyeblikket ikke keisersnitt, legen frarådet det pga store blødninger med storebror og enda større risiko ved keisersnitt.
 
Back
Topp