Får jeg i meg nok?

liten_men_stor

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Okei dere må hjelpe meg litt...
Jeg går jo på kvalmestillende. Å sliter med å få i meg næring. Men føler selv at.dette går rett veien...
Dagene våre startee 0600

0830 Frokost : 3brødskiver
Kaster opp ca 40min senere

1130lunsj : ei lita skål honnikorn

1630 middag : ei skål med spaghetti.

2030 oppkast

Føler selv at dette er suuupert. Så mye på en dag er d lenge siden jeg har fått o meg..
Men gubben mener dette er alt for lite. ..

Så hvor mye spiser dere jenter?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er ikke akkurat stort nei, men du får da i deg litt. Godt det går fremover!

Trenger ikke gå inn på mitt matinntak da du sliter i motsatt retning av meg.. jeg går nemli opp i vekt jevnlig, så er mer bekymra for at det ikke skal stoppe med det første :P konstant sulten, og må spise hele tida for å unngå kvalme.

Misunner deg ikke den kvalmen, er det verste som er:/ God bedring!!

Min meny består gjerne av: en maks to start kjeks til frokost, en frukt til lunsj, en liten porsjon middag og gjerne en frukt til kveldsmat. Har heldigvis sluttet å kaste opp, men jeg bruker både sea band og kvalmestillende. Men jeg kan ikke spise meg "mett" for da kommer det uansett opp igjen. Håper du også vil holde på maten snart, visst ikke ville jeg tatt kontakt med lege igjen.. Lykke til

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Okei dere må hjelpe meg litt...
Jeg går jo på kvalmestillende. Å sliter med å få i meg næring. Men føler selv at.dette går rett veien...
Dagene våre startee 0600

0830 Frokost : 3brødskiver
Kaster opp ca 40min senere

1130lunsj : ei lita skål honnikorn

1630 middag : ei skål med spaghetti.

2030 oppkast

Føler selv at dette er suuupert. Så mye på en dag er d lenge siden jeg har fått o meg..
Men gubben mener dette er alt for lite. ..

Så hvor mye spiser dere jenter?

Kanskje du kan prøve litt yoghurt med musli og frukt som mellommåltid?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvor mye drikker du, det er egentlig enda viktigere! Det er det største problemet for meg, blir så utrolig kvalm av drikke.
Min dag i dag
Frokost: ett rundstykke og ett glass vann
Lunsj: 1 kiwi og noen slurker vann
Oppkast 15 min etter lunsj, men troor jeg beholdt frokosten
Litt popcorn med litt vann som kom opp igjen rett etterpå
Middag: 5 skjeer potetmos og ett glass vann fordelt utover ettermiddagen/kvelden
Kveldsmat: 10 mandler og en gulrot
Er altså ikke megnder her heller, men noen dager får jeg i meg mer, andre mindre. Jeg vet at jeg får i meg for lite drikke, MÅ få i meg mer. Spiser oftest en toro tomatsuppe for å få salter, men i dag orket jeg ikke..

Er du i tvil,ta kontakt med lege og be de ta blodprøver å se at du får dekket elektrolyttap ved oppkast.

Jeg drikker Gul saft! Haha... kanskje jeg drikker en halv liter på en hel dag da....

Skal ringe legen på torsdagen ...

Starter dagen med havregryn
Spiser hver andre tredje time, venter jeg lengre enn det så får jeg brekkninger.

Forsøkte spise suppe klokken 21.00 da hadde jeg brekkninger allerede før 23.00
- så her holder det ikke med småmåltider

Kaster ikke opp, men kjennes ut som jeg skal til en hver tid - utrolig frustrerende. Men, in the end er det verdt det.

Ja, det er da litt mer enn meg, ta i dag feks der jeg føler at jeg har fått i meg mat... 2små skiver til frokost, 1 grillpølse. Ja det var det. Er gørrkvalm, og har hatt den dårlige dagen flere dager på rad nå.

Jeg spiser en skive til frokost en skive til lunsj og litt middag. Og av og til kvelds. Nå er ikke jeg noe serlig kvalm men blir kvalm når jeg spise. Og har i utgangs punktet ikke så veldig god matlyst :( tror det kommer ut av metformin som jeg går på som gir en letthets følelse.

❤️ 29.06.14 ❤

I går var det en dag jeg fikk i meg endel syns jeg:

Morgen kl 11: En brødskive med makrell i tomat

Oppkast 20 min etterpå

Lunsj: Toast

Oppkast 15 min etterpå

Middag: En pølse og litt potetstappe

Lå helt stille for å ikke kaste opp

Prøvde med litt is, men det kom rett opp igjen

Etter dette spiste jeg pulver padder, men de kom også opp igjen..

Men er det sånn at alt kommer opp igjen eller beholder du noe? Jeg kaster som regel opp alt :/

Jeg er ikke ofte kvalm nå. Spiser i grunnen ganske normalt til å være meg. Frokost, lunch, middag og kvelds. Har bare spydd et par ganger, og det var verst i uke 6-8.

Jeg prøver å spise rett etter jeg har kasta opp, er mindre kvalm da og da blir det som regel der.

Drikke som bekymrer meg meste også. Har ett glass ved siden av meg hele tiden, og må ta små slurker... Drikker jeg masse på engang så kaster jeg opp.

Det var ikke det store nei... Men skal være ærlig å si at jeg får ikke i meg stort mer...

Jeg kan gå hele dagen fram til kl 19-20 med kun å fått i meg litt saltstenger og nesten en liten flaske med cola :( Å når jeg endelig klarer å prøve å spise, er det minimalt som går inn :/

Driver med å øver meg med å spise litt, men ofte! Klarte det i går, og det hadde jeg en super dag! Men i dag igjen, så tok kvalmen overhånd igjen... Men har fått i meg 2 kavringer med ost og en liten skål med pommesfrites foreløpig!

Skulle til å skrive at kvelden enda er ung, men min nye leggetid er senest kl 21, for da orker jeg ikke mer :p

Ps: Går og på kvalmestillendes, men minimalt med effekt....

Ta kontakt med lege og fortell hvor lite du drikker, det kan være veldig viktig. Jeg har vært inne for andre gang idag og fått væske intravenøst fordi jeg ikke klarer å få i meg nok væske på egenhånd.. Jeg fikk 2 liter begge gangene, og da er det også lettere for legen og følge deg opp, når han vet hvordan du har det... Lykke til :)

To liter????

Så mye får ikke jeg i meg på en dag. En liter max.. nå er jg så kvalm at jeg tørr ikke røre på hode uten å kaste opp.

To liter????

Så mye får ikke jeg i meg på en dag. En liter max.. nå er jg så kvalm at jeg tørr ikke røre på hode uten å kaste opp.

Så nå at det forrige innlegget mitt kunne misforståes. Jeg fikk to liter intravenøst i forrige uke og var inne igjen igår og fikk to liter da også. Kunne se ut som jeg fikk 2 liter 2 ganger igår, men det stemmer ikke. Hehe, håper det var litt oppklarende ;)

Hehe. Forstod at det var to liter på en dag:-)

Ringte legen i dag. Skal inn kl 1010.

Jeg var innlagt og fikk intravenøst 2l til dagen. Men der lærte de meg å rekne kalorier på maten og føre opp alt jeg spiser og drikker. Da er det enklere for legen også å se hva du egentlig får i deg. Kalorier på maten er for å ha kontroll på hva man får i seg. Anbefaler alle å notere dette før lege besøk :) det viktigste er vesken, drikk drikk! Ikke like enkelt. Jeg sliter enda med å komme opp til 1liter pr dag.

takk for råd og tips jenter :)

fikk sykmelding i to uker til. å nå har jeg tre forskjellige kvalmestillende å gå på . så får vi se hvem som funker.
har også fått beskjed om å bare ringe hvis formen ikke er bedre for å få forlenget sykmeldingen.

Back
Topp