Får jeg foreldrepenger?

Overraskelsen

Betatt av forumet
Skjønner ikke helt dette, så kan noen hjelpe?[:)]
Jeg ble gravid i desember, har bare jobb fram til 8.april..(skal begynne å søke som en gal på ny jobb[;)])
har termin 11.september, som vil si at jeg da har jobbet 5 av de 10 siste mnd?? (jobbet jo i november også)

Leste litt på sidene til nav, å stemmer det at viss jeg melder meg som arbeidsledig i april og får dagpenger, blir de dagene også regnet som "jobbet"?
Skjønner dere hva jeg mener?[:D]
Får jeg foreldrepenger av dette? regner de at jeg da har jobbet 6 av de 10 siste mndene?

dagpenger er grunnlag for å foreldrepenger[:D]

Okey, så da vil det si at jeg kommer til å få foreldrepenger uansett om jeg får mer jobb etter 8.april eller ikke da?
Men kommer de da til å regne foreldrepengene ut i fra dagpengene da? blir jo nesten ingenting d[8|]

ORIGINAL: Overraskelsen

Okey, så da vil det si at jeg kommer til å få foreldrepenger uansett om jeg får mer jobb etter 8.april eller ikke da?
Men kommer de da til å regne foreldrepengene ut i fra dagpengene da? blir jo nesten ingenting d[8|]

De regner gjenomsnittet vil jeg tro.. Gjorde det på meg... du må ha inntekt 6 av de siste ti mnd før du går i permisjon...

Back
Topp