Får ikke ultralyd...

JeanettMarie

Glad i forumet
Må klage litt her også... Er så urettferdig!!
Jeg fikk brev i dag om at jeg hadde fått fødeplass på Ahus, men de kunne ikke gi meg ultralyd for terminbestemmelse!!??? De håpet på mere ledig tid, og da skulle jeg få innkallelse!! Hallo??? Jeg vil jo vite at alt er bra!! Er jo snart i uke15, så det begynner jo å haste med ultralyden også... Synes det er skikkelig dårlig gjort hvis jeg må betale for dette privat selv!! Jeg må jo ha rettigheter på ultralyd et annet sted eller noe... Uff, dette var kjedelig...

hm....trodde alle gravide hadde krav på ultra lyd rundt uke 17 [8|]

Ikke tid?? Er det værste jeg har hørt!
Skammer meg på helse-norges vegne![:@]

Alle gravide SKAL på UL rundt uke 18...
Seriøst sjekk opp dette du... For dette skal du ikke finne deg i... Du har KRAV på UL...

nei fy f.... det har du rett på,ring og si de får ordne et annet sted!!!!

s... i h... nå fikk jeg skikkelig flashback fra graviditeten min. Vet du hva, prøv å gå til fastlegen din, gråt litt og fortell at du er bekymret og får ikke sove og er kjempe nervøs og får ikke sove og blablabla. Det hjelp meg ig jeg fikk ULhenvisning fra legen min til UL i uke 8.

ORIGINAL: Antima

hm....trodde alle gravide hadde krav på ultra lyd rundt uke 17 [8|]

det trodde jeg å, dete r jo kjempedårlig gjort

?????

Det er en RUTINE-ultralyd, og den har alle krav på.

Ta kontakt med legen din og fortell han hva som har blitt skrevet til deg.

Har forsøkt å finne noe info på nettet om dette nå, men jeg har ikke helt lykkes. Antar at legen din vet mer om dette.

Det går jo ikka an! Alle har jo krav på ultralyd rundt uke 18. Skjønner at du blir fortvila. Vi måtte akkurat krangle med Ahus vi også pga en brokk operasjon til sønnen vår. Men vi fikk det som vi ville etter litt mas.

ORIGINAL: Annic73

Seriøst sjekk opp dette du... For dette skal du ikke finne deg i... Du har KRAV på UL...

Sign. Skamme seg skulle de, si noe sånt til deg! [:@][:@][:@]

ORIGINAL: Annic73

Takk for alle gode ord alle sammen!![:)] Jeg skal til fastlegen min på torsdag, så da skal vi nok finne en løsning!! Jeg må jo nesten få en termindato osv... Jaja, går nok sikkert bra tilslutt!![;)]
Ha en fin dag alle sammen!!! I dag skal jeg og Patrick på barseltreff!!![:D]

Kan du ikke finne en lege som har ultalyd?  Da får du hver gang også... Det gjør gjorde jeg.

ORIGINAL: Antima

hm....trodde alle gravide hadde krav på ultralyd rundt uke 17 [8|]

tenkte alle har rett til ul i uke 17, dette må du sjekke opp

Back
Topp