Får ikke til...

Lille♥venn

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Jeg har en 17 dager gammel gutt som har ett fantastisk tak.
Han suger veldig bra og er flink til å feste seg.
Men det virker som om jeg gjør noe veldig feil...
Jeg kan ikke amme sittende, det virker som om jeg ikke klarer å finne ut hvordan jeg skal holde han, hverken med eller uten ammepute.
Han bare vrir seg og syter når jeg prøver sittende, og hvis han får til å amme sittende, så er jeg i en ekstremt anspent og ubehagelig stilling.
Det samme gjelder liggende innimellom, forsåvidt.
Når jeg IKKE har brystspreng virker det som om han synes det er vanskeligere å få tak, som fører med at jeg må sloss med han hveeer eeeneste gang vi ammer, og han tar en pause midt i.
Det er virkelig slitsomt, og utmattende...
Vurderer å gå over til flaske, er så lei av å ikke bare kunne gi han puppen - og det er det...
Værst på natta, må jo skru på lys og sloss i 5-10 min før han tar tak, ammer i 5 min, sloss litt til, amme litt til, etcetc...

Har du prøvd tvillingstilling? Det var det eneste som fungerte til oss dato første månedene.

Har han låsninger i nakken som gjør det ubehagelig for ham å ligge på siden?

Har du ammepoliklinikk nært der du bor, så ikke nøl med å ta kontakt! :)

Håper det ordner seg, det er så kjekt når amminga fungere :)

Har du prøvd tvillingstilling? Det var det eneste som fungerte til oss dato første månedene.

Har han låsninger i nakken som gjør det ubehagelig for ham å ligge på siden?

Har du ammepoliklinikk nært der du bor, så ikke nøl med å ta kontakt! :)

Håper det ordner seg, det er så kjekt når amminga fungere :)

Mange viser frem den stillingen men aldri hvordan den gjøres riktig, eller hvordan du legger til...
Har snakket med ammepoli to ganger, både på sykehuset på barsel, og barselpoli.
Særdeles lite hjelp der, gitt.

Jeg var helt nødt til å bruke ammepute når jeg gjorde det. Satte meg skrått i stolen, slik at bare siden og litt av ryggen rørte stolryggen. Så la jeg babyen ned på puta, brukte den hånda som var "over" babyen til å lirke henne på plass. Da hadde jeg håndflaten godt plassert under hodet hennes, støttet det opp mot brystet, samtidig som jeg prøvde å slappe av i skulder og nakke.

Dårlig forklart kanskje... Skulle gjerne ha vært der og vist deg :)

Tenker også låsning i nakken. Høres veldig ut som min gutt og han hadde kiss/kidd

Hva gjør jeg da?
Søkte på fysioterapeut(?)/manuellterapeut(?)/kiropraktor(?) i Porsgrunn som behandler barn og fikk null treff...
Må HS henvise meg? Legen?
Koster det? Hvor mye?

Back
Topp