Får ikke til canesten stikkpiller

lykkeligsommamma93

Forelsket i forumet
Er gravid uke 31 og gynokologen sa jeg har sopp. Må bruke canesten 6 dagerskuren. Har kjempe store smerter ved samleie, har hatt det en lang stund så tror jeg har hatt sopp i flere måneder. Det svir noe utrolig :(

Men jeg får ikke til disse vaginale stikkpillene. Ligger på ryggen og tar på glidemiddel, men fortsatt er den så stor og tørr at den stopper opp og gjør vondt. Får det absolutt ikke til :(

Noen som har vært i samme situasjon? Kan man bli frisk på en annen måte? Hva kan jeg gjøre?
Er på ferie i utlandet så kan ikke bare ringe til legen derfor jeg spør her.
Håper noen kan svare, er så lei av dette!

Hmm så rart. Den er jo ikke så stor. Har du samme problem med tamponger for eksempel? For meg går det fint å bare dytte den oppi uten noe på den. Du kan jo smøre med salve først da, så blir det litt glattere iallfall.

Hmm så rart. Den er jo ikke så stor. Har du samme problem med tamponger for eksempel? For meg går det fint å bare dytte den oppi uten noe på den. Du kan jo smøre med salve først da, så blir det litt glattere iallfall.
Har aldri brukt tamponger heller.
Har smørt den men fortsatt sitter den fast og så hvis jeg dytter gjør det veldig vondt

Det hørtes merkelig ut. Er du sikker på at pilla ikke "stanger" i en vegg inni der? Har du prøvd med bare fingeren? Skal jo liksom ikke være stengt inni der.
Jeg hadde veldig vondt under samleie en periode. Var ikke sopp, antakeligvis en betennelse av noe slag, men dro ikke til legen for det gikk over av seg selv innen kort tid. Da var det stengt inni der og vondt hvis mannen kom for dypt ved samleie. Var ok til ca 5cm inn, men etter det var det så vondt og umulig å komme forbi. Hadde ikke samme symptomer som ved sopp.

Jeg synes du skal få en time hos en spesialist og bli undersøkt for vaginisme og/eller vestibulitt.

Når du skal føre inn stikkpillen, er det best å gjøre det stående, med et bein opp på en skammel, også føre den litt skrått bakover inn i skjeden.
Prøv med bare fingeren først.

IKKE ha samleie om det gjør vondt, det kan føre til kroniske nerveskader i underlivet.
Har gynekologen sendt prøve til dyrking, eller bare undersøkt deg vaginalt?

Var jo hos en spesialist, men det var for å sjekke om kynnere har hatt noe effekt på livmorhalsen. Usikker om hun tok noen prøver da det gjør så vondt så klarer ikke helt å følge med.
Merker at det er vondt innvendig. Kom vel når jeg var ca 3 mnd på vei og har bare blitt verre så umulig å ha sex :(
Jeg vet ikke helt symptomene på sopp, men burde ikke hun sett det? Har bare svie/smerter under sex (og i vaginalt undersøkelser) pluss føler meg til tider veldig hoven nedentil. Men det kan vel være pga graviditet fikk jeg høre?

Er bekymret for hvis det gjør vondt med en liten pille hva med en baby som kommer snart? :O

Kan du ikke kjøpe endags behandlingen da? Og smøre den inn med canesten krem før du fører den inn.. Og det er sikkert ømt men vil tro det er mye bedre å ha det vondt en liten stund nå enn å
Møte til fødsel slik! Husk å smør med canesten 3 ganger om dagen også..

Sopp klør jo.. Veldig.

Jeg opplever ofte med tongen at om jeg ikke har riktig utgangspunkt ved innføring (den peker ikke riktig vei), går den mot en "vegg".

Foreslår også at du lar mannen forsøke. Og som andre skriver, det fins en sånn engangsdose så du bare trenger en behandling. Går det rett og slett ikke får du bestille time hos gynekolog/lege og få h*n til å sette den inn

Back
Topp