Får ikke til å amme, tips?

desemberbaby21

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Jeg har en sønn på en mnd nå, og vi har slitt siden han ble født med amminga. Han var litt tidlig født så han slet med å få tak i begynnelsen, men når han endelig greide det så tok det helt av! Jeg ble super sår, fikk masse sprekker og det blødde. Nå har jeg gitt han flaske noen dager, men melken i puppene holder på å forsvinne helt. Dessuten gjør det kjempe vondt etter amminga. Noen tips?

Bruk ammeskjold når du ammer, smør de med purelan når du er ferdig og pump deg om du vil gi flaske. Når det gjør vondt etter aming bør du dra til legen og sjekke om du har trøske. Purelan gjorde underverker for meg.

hei hvordan er dietaket?
tungebåndet er det kort/normalt? 
sopp problematikk?
vegring?

(send meg en PM om du ikke ønsker å snakke om det her)

turteldue skrev:
hei hvordan er dietaket?
sopp problematikk?
vegring?

Hei!
Har som mange andre hatt litt problemer med innlogging så har ikke sett dette før nå. 
Han tar godt tak, tungebåndet er normalt, og vi har fått behandling for sopp, men det har ikke fungert så etter en grundigere sjekk har helsesøster og legen funnet ut at det er Raynauds fenomen. Jeg har fått magnesium tilskudd og calsium, men det har ikke hjulpet desverre, så da ser det ut som om lille Theo blir flaskebarn etter 6 lange uker med smertefull amming. Det var jo ikke dette som var det mest ideelle for oss, men sånn ble det da, vi gjør det beste ut av det :) Det viktigste er at Theo Sebastian har det bra, eller hva? :)

turteldue skrev:
hei hvordan er dietaket?
sopp problematikk?
vegring?

Hei!
Har som mange andre hatt litt problemer med innlogging så har ikke sett dette før nå. 
Han tar godt tak, tungebåndet er normalt, og vi har fått behandling for sopp, men det har ikke fungert så etter en grundigere sjekk har helsesøster og legen funnet ut at det er Raynauds fenomen. Jeg har fått magnesium tilskudd og calsium, men det har ikke hjulpet desverre, så da ser det ut som om lille Theo blir flaskebarn etter 6 lange uker med smertefull amming. Det var jo ikke dette som var det mest ideelle for oss, men sånn ble det da, vi gjør det beste ut av det :) Det viktigste er at Theo Sebastian har det bra, eller hva? :)

turteldue skrev:
hei hvordan er dietaket?
sopp problematikk?
vegring?

Hei!

turteldue skrev:
hei hvordan er dietaket?
sopp problematikk?
vegring?

Hei!

tally skrev:
Bruk ammeskjold når du ammer, smør de med purelan når du er ferdig og pump deg om du vil gi flaske. Når det gjør vondt etter aming bør du dra til legen og sjekke om du har trøske. Purelan gjorde underverker for meg.

Jeg gjorde alt dette, men det funket desverre ikke. Les det jeg skrev til turteldue under her :)

[INDENT] [B]tally[/B] skrev: Godt å få en avklaring på det, tenker jeg :) Men er det lov å spørre hvordan de fant ut at det syndromet påvirket ammingen?[/INDENT] Jeg hadde symptomer på sopp (iling i brystene, sår som ikke gror osv), så vi fikk behandlig for dette. Da dette ikke hjalp etter 4 uker, fant vi ut at vi skulle prøve behandling for dette syndromet, hvilket er magnseium og calsium i store doser. Dette hjalp, så det måtte jo være det. Men jeg fikk desverre store rifter og flasset endel siden lillemann har et ekstremt sugebehov, så jeg har nå bestemt meg for å slutte...

dette er lenge siden ser jeg men hvor stor dose av magnesium og calium fikk du?? Tror jeg å har lignende syndrom..

Godt å få en avklaring på det, tenker jeg :) Men er det lov å spørre hvordan de fant ut at det syndromet påvirket ammingen?

Mitt viktigste tips: ta i mot all hjelp.. sjekk om helsestasjonen har ammekompetanse, oppsøk ammehjelpen.no og for all del ikke hopp over amming, da forsvinner melka.. Jeg strevde også med såre pupper i starten men fikk mye bra hjelp og nyter amminga nå.

tally skrev:
Godt å få en avklaring på det, tenker jeg :) Men er det lov å spørre hvordan de fant ut at det syndromet påvirket ammingen?

Jeg hadde symptomer på sopp (iling i brystene, sår som ikke gror osv), så vi fikk behandlig for dette. Da dette ikke hjalp etter 4 uker, fant vi ut at vi skulle prøve behandling for dette syndromet, hvilket er magnseium og calsium i store doser. Dette hjalp, så det måtte jo være det. Men jeg fikk desverre store rifter og flasset endel siden lillemann har et ekstremt sugebehov, så jeg har nå bestemt meg for å slutte...

Om sårene ikke går over, ta bakterieprøve av sårene og melka! I verste fall er sårene infisert med bakterier som kan gi bakteriell brystbetennelse.

Back
Topp