Får ikke sove...

nancy drew

Forumet er livet
Ligger her og er kjempe trøtt men får ikke sove. Så da ligger jeg å tenker på alt jeg burde ha gjort og tenkt på.

Alt burde vært ferdig til jul, men er ikke en gang ferdig med alle gaver... burde ha det ryddig og reint i huset men ting står på hode da vi er relativt nyinnflyttet.
Burde vært ferdig å strikke babyteppe men det er nok bare 50 cm langt. Burde ha paket fødebag, men har ikke en gang vasket alle babyklærene. Er det nok med 2 bodyer og strømpebukse til babyen + strikkedrakten om vi blir på sykehuset i noen dager? Skulle ha kjøpt tørr shampoo og tatt med i vesken... glemt å føre noe på fødekorte som jeg skulle gjøre.

Joda og slik holder jeg på... pleier å være flink å skru av tankene men ikke i natt...

Prøv å ikke stresse. Jul blir det nok uansett skal du se, og husvasken er det lov å sette vekk om du har noen rundt deg (det gjorde jeg, beste velbrukte pengene denne jula).
Ta med deg en god venninde og dra på rolig shopping etter julegaver og husk å kose deg og hvil litt undervegs også

Babyklær får du låne på sykehuset, så det er mange som bare har med det babyen skal reise hjem i, samt klær til seg selv.

Søvnen kan jeg ikke hjelpe mye med, sover bare 2-3 timer i løpet av natta selv (kroppen sier vist at det er nok).
Og det babyteppet får bli ferdig når det er ferdig [emoji4] sånn erre bare.

Så med andre ord: stress ned, det ordner seg nok skal du se [emoji4]

Sånn lå jeg også i går kveld :p ikke ferdig med fødebag, og begynte å tenke på hva jeg skulle ha gjort ellers. Når hodet begynner sånn hjelper det meg å lage en konkret liste og planlegge når jeg må ha gjort de ulike tingene

skal lage meg en avkrysningsliste slik at jeg kan fysisk stryke ting fra den og dermed føle jeg får ting gjort :) Fornuften sier at det ikke er noe å stresse med, men hode mitt vil vist ikke høre på det...

Jeg også har begynt å slite med søvn. Tenker på ting her også, bare helt daglige ting. Ikke lett å sove med mange tanker. og i tillegg var storebror våken mye i natt

Støtter forslaget om å lage en liste. Det hjelper ofte og få det ned på papir og ut av hodet :) Også tar du bare en ting av gangen. Julevask har jeg aldri gjort. Vasker ting når det trengs :) Det viktigeste nå er søvn og mat, så prioriter det. Jul blir det uansett :)

Back
Topp