Får ikke sove!!

Babykos<3

Forelsket i forumet
Aargh;/ Så ille med halsbrann at nå sitter jeg oppe i stua med pcn i fanget. Er helt utholdelig å ligge, like før man kaster opp:(

Noen superråd å finne der ute?

Ligger våken i ståva eg og. Ikkje halsbrann i dag heldigvis, men får ikkje sove igjen etter eg måtte opp på do :( eg bruker novaluzid mot halsbrann, den har virka godt. Men det hjelper jo ikkje deg no om du ikkje har det i hus.

Kjøpe deg flere puter så hodet ligger litt høyere. Eller prøve gaviscon eller noe. Lykke til, håper det blir bedre! akupunktur funka gull mot halsbrann i mitt forrige svangerskap, har desverre ikke råd til en tur dit nå å det er ganske kjipt akkurat nå..

For meg hjelper det å ikke spise middag sent, 16-17 tida går greit :) dropp tomatbasert mat og veldig krydret mat.. Får lettere halsbrann om jeg ligger på høyre side! ellers har link tyggegummi funket bra her :)

Håper noen av tipsene hjelper!

Om du ikke har novaluzid i hus, kan du prøve å drikke kald melk. Det virker av og til på meg. Om det ikke gir seg helt så lindrer det i allefall.

Flytende Gaviscon er det einaste som hjelper for min del. Eg har ei stor flaske på nattbordet, og ei lita i veska mi. Tar ein god slurk rett før eg legger meg til å sove, og som andre skriver hjelper det å ligge på venstre side. Så våknar eg som regel ein gang eller to i løpet av natta for ny forsyning.
Halsbrann er noko dritt, kan ikkje bøye meg for å ta på sko før det kjenners ut som om eg skal kaste opp. Heldigvis berre 2 mnd igjen!!
Om du ikkje har noko i hus av medisinar mot halsbrann hjelper det litt med melk, fløte eller mandlar.

Takk for gode råd. Prøvde både melk og mye annet i natt, men følte egentlig alt ble bare verre jo mer jeg stappa innpå;/
Skal rett ut nå å hamstre inn gavicson etc, hihi :)

Jeg plages mye med halsbrann, og har gjort det siden uke 23(sikkert pga mye kvalme og oppkast+lukkemusklen min er i utganspunkte dårlig-arvelig grunn).... så har i grunn prøv det meste uten at noe funket(novaluzid ved behov funket i to uker før det sluttet å funke).

Men så hadde jeg fått tabelett på resept, Losec. I utganstpunktet skulle jeg ta de ved behov men det funket ikke... så etter prat me annen lege fikk jeg bekjed om at jeg kunne ta de hver morgen og kveld. Så det begynte jeg med for ca 2 uker siden å har nesten ikke vært plaget med halsbrann!

Så vil anbefale deg å dra til lege å få deg disse(de er litt dyre da) å så ta en tabelett hver morgen og kveld, så blir du kanskje helt kvitt plagene ette 1-3 dager :)

Back
Topp