Får ikke puste!

Enilleh

Betatt av forumet
Noen som sliter med det samme? Lungene virker å være så klemt og skvisa at de klarer ikke fungere optimalt. Jeg får nesten litt panikkanfall iblant, for det er så ekstremt ubehagelig. Så tenker jeg: om det er vanskelig å puste NÅ, hvordan skal jeg kunne overleve 12 uker til? *fnis* :)

Mer tungpusten men ikke så ekstrem. Har det endret seg må nettop? I tilfelle ville jeg kontaktet lege...

Blir fort andpusten i motbakker og trapper, men har ingen problemer når jeg bare går rolig på flatt underlag. Greit å ta en skjekk, eller spørre jordmor iallefall. :)

Hatt det samme en stund. Helt forferdelig tungt og puste. Men er ikke babyene/livmora på sitt høyeste omtrent nå? Snart legger babyene seg meg hodet ned og det blir litt lettere og puste. Håper jeg hvertfall.

Jeg også sliter en del, men det et stort sett bare når jeg sitter/ligger bakover litt.. Går helt fint når jeg legger med flatt også som når jeg skal sove osv.. Merker at det er dårligere plass inni der nå ja :)

Eg og sliter innimellom med å puste, og det kan komme helt plutselig uten at eg har gjort noe som tilsier at eg skal bli andpusten. Snakket med JM om det og hun sa det var helt normalt å få "åndenød" av og til :) Men ta det opp med lege/JM hvis du er usikker, eller det bekymrer deg! Er jo veldig ubehagelig...

Noen som sliter med det samme? Lungene virker å være så klemt og skvisa at de klarer ikke fungere optimalt. Jeg får nesten litt panikkanfall iblant, for det er så ekstremt ubehagelig. Så tenker jeg: om det er vanskelig å puste NÅ, hvordan skal jeg kunne overleve 12 uker til? *fnis* :)
"Periodevis" slikbsom i går kveld føltes det som livmora snart kom opp halsen. Når det er slik er det tungt å sitte, spise puste. Må legge meg ned. Begynner virkelig å bli trangt.

Vært plaget en stund. Men det er spesielt når det er klamt. Da får jeg nesten ikke puste.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Har hatt det slik en stund nå. Var ille for en stund siden, men nå har det letta litt, så det har nok noe med at ting ligger ganske høyt. For i forrige uke når jeg var hos jordmor sa hun at babyen hadde lagt seg med hodet ned, og etter det skjedde har det blitt lettere å puste :)

Hiver etter pusten rett som det er. Men jeg hadde ikke noe av dette sist. :/

For min del har det litt å si hvordan mini ligger. Hender jeg har sånn følelse som man får når noen setter seg på magen. Men merker jeg stadig oftere trekker pusten dypt som om jeg ikke får nok luft. Men er vel ganske normalt nå og fremover :)

Jeg var på legevakten for litt siden pga dette :-( men nå ligger min med hodet helt oppi høyre ribbein å presser så det må komme av det tenker jeg :-/ jeg blir sånn om jeg ligger på ryggen også

Lykkelig gravid ❤️

Uff, høres ikke bra ut. Jeg blir fort andpusten ogsånn men sliter ikke med pusten. Prøv å ta noen skikkelig dype drag i løpet av dagen, slik at du trekker pusten helt ned i magen. Fysioterapeuten på vanntreningen min sier at når man er gravid så endrer man måten å puste på, slik at vi puster bare helt i toppen med overkroppen, og at det derfor er viktig å trekke pusten godt ned innimellom :)

Jeg hadde det slik for noen uker siden, at jeg følte konstant at jeg hadde løpt. Ubehagelig å fortelle noe til noen fordi jeg ble anpusten bare av å snaķke lengre setninger! Men da sto det noe på den ene svangerskaps appen at det var normalt å føle man fikk forlite pust pga press på lungene men egentli så fikk man høyere verdier med oksigen i kroppen nå enn før. Skal se om jeg finner ijenn den uka på appen..

Men sånn eller så har det blitt mye bedre her nå!

Har det slik innimellom jeg også. Kommer uavhengig av om jeg anstrenger meg eller ikke. Mest plagsomt å få det slik når jeg snakker med noen :-p

Tungt å puste her også. Ubehagelig.

Det er endel av oss tydeligvis. Må si jeg kjenner meg igjen med de som sier det er ubehagelig å ligge og visse sittestillinger. I tillegg har jeg vondt i lungene. Men hallois, vi har ikke altfor lenge igjen noen av oss :) High five for det!

Sliter litt med det jeg og. Men synes det presset oppover fra han er mer ubehagelig:/ her sitter jeg meg sånn at jeg nesten ligger bakover eller på venstre side..

Føles som jeg puster gjennom et sugerør når jeg sitter! Ekstremt slitsomt... Like ikke når jeg ligger på ryggen :/

Back
Topp