Får ikke puste!

Cilie91

Forelsket i forumet
MAI 2013
Klarer ikke puste skikkelig, føler at jeg ikke får nok oksygen Og hvert åndedrag er slitsomt og ubehagelig. Det var slik en periode i slutten av første trimester. Nå har det vært slik et par uker.

Ingenting ser ut til å hjelpe, hjelper ikke sitte i ro, ligge på siden, gå ute i frisk luft. Huff!

Er det flere som har det sånn?

Ja, jeg vet hvordan du har det!! :-) føles ut som om man må ''hige'' etter pusten. Har heller ikke funnet ut av noe som hjelper! prøver å drikke vann når jeg får det sån, å innbilder meg at det hjelper :p hehe!! :-)

JA!! Spesielt om jeg gjør noe som er litt tungt:p Da står jeg å puster og peser i lang tid etter :confused:

Samme her. Men jeg sliter ikke når jeg gjør noe eller går tur. Det er helst bare når jeg sitter i ro. Kan nesten ikke sitte lengre. Eneste som duger er å ligge på venstre side :) her kommer det og går litt da. Forferdelig å sitte på lange forelesninger innimellom. Jo mer jeg tenker på at jeg ikke får puste, jo verre blir det.

Hehe,jeg også..kan sitte og spise eller snakke med mannen,og puste helt normalt..plutselig må jeg hive skikkelig etter pusten,nesten som om jeg har løpt opp og ned trappen:P stakkaren blir jo forskremt og ser skikkelig rart på meg da:P

Her er det også slik.. Jeg har det helst når jeg sitter. Er konstant tett i nesen og det hjelper ikke akkurat på. Er helt grusomt å føle at en ikke får nok oksygen!

Her blir det værre utover kvelden, og spesielt etter middag er det helt grusomt.. Eneste som hjelper er å legge seg på siden i senga på det kalde soverommet..

Her blir det værre utover kvelden, og spesielt etter middag er det helt grusomt.. Eneste som hjelper er å legge seg på siden i senga på det kalde soverommet..

Ja. Full magesekk + stort barn opp til brystbeinet = dårlig kombo. Jeg ligger å peser en times tid på sofaen etter middag før jeg kan aktivisere meg :p

Godt å høre at jeg ikke er alene, he he :p får nesten et snev av panikk når det er på sitt verste, huff :p

Som ulvemamma her sier; godt det ikke er så lenge igjen :)

Godt å høre at vi er flere som har det sånn. Jeg kaller det svangerskapskolsen min. Aldri hatt kols, men antar at det må være noe lignende. Får ikke puste ordentlig, blir anpusten av hver minste fysiske utskjeiing og melkesyre bare jeg går opp trappa. Og så gjør det så vondt når jeg nyser. Føles som om hele brystet skal sprenges. Slutter meg til alle som sier at godt det ikke er lenge igjen. Husker det forsvant med en gang etter sist fødsel.

Back
Topp