Får ikke opp melkeproduksjonen i det ene brystet

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Jeg fullammer, men må gi 2 flasker i døgnet med tilskudd på grunn av lav fødselsvekt. Jeg pumper når hun får flaske, men jeg føler alltid det kommer så lite fra det ene brystet, det tar også litt lenger tid før melka begynner å dryppe. Har prøvd å håndmelke etter pumping for å stimuler og jeg har prøvd å prioritere det brystet ved amming, men likevel har jeg mye mer melk i det andre.. Etter pumping har jeg nå 90ml i det ene brystet og 50 i det andre. Da pumpet jeg 5 timer etter amming og det var det fulle brystet hun drakk av denne gangen fordi jeg vil forhindre å bli alt for sår på brystknoppen.

Noen av dere som har hatt lignende problem, eller vet hvorfor produksjonen ikke går opp i høyre bryst selv om det blir prioritert ved amming?
 
Jeg fullammer, men må gi 2 flasker i døgnet med tilskudd på grunn av lav fødselsvekt. Jeg pumper når hun får flaske, men jeg føler alltid det kommer så lite fra det ene brystet, det tar også litt lenger tid før melka begynner å dryppe. Har prøvd å håndmelke etter pumping for å stimuler og jeg har prøvd å prioritere det brystet ved amming, men likevel har jeg mye mer melk i det andre.. Etter pumping har jeg nå 90ml i det ene brystet og 50 i det andre. Da pumpet jeg 5 timer etter amming og det var det fulle brystet hun drakk av denne gangen fordi jeg vil forhindre å bli alt for sår på brystknoppen.

Noen av dere som har hatt lignende problem, eller vet hvorfor produksjonen ikke går opp i høyre bryst selv om det blir prioritert ved amming?
Har også ulik mengde i brystene. Er vel normalt og bare sånn det er. Prøvde å prioritere det «lille» brystet, men da endte jeg kun opp med vond spreng i det andre. Så droppa det og kjører 50/50. Så får det heller bare være litt mer i det ene. Melka slipper også mye lettere i det «store» brystet, den begynner å piple hver gang jeg ammer fra det lille, og det kommer mye fortere og kraftigere (og mer) ved pumping på det store enn det lille. Lillepuppen har jeg pumpet maks 70ml fra, storepuppen har jeg pumpet 150 ml fra (og da stoppet jeg med vilje for å ikke stimulere til økt produksjon, brystet var faktisk ikke tomt da...). Men, pumping er ikke nødvendigvis en god indikasjon på mengde melk. Det kan være at det ene brystet ditt bare ikke «slipper» melka like lett ved pumping. Utdrivningsrefleksen kan være ulik (det er den definitivt hos meg). Baby kan likevel godt få ut masse melk. Kjenn heller litt på «vekta» på puppen din før amming for å vite om du har mye eller lite melk i puppen.
 
Jeg fullammer, men må gi 2 flasker i døgnet med tilskudd på grunn av lav fødselsvekt. Jeg pumper når hun får flaske, men jeg føler alltid det kommer så lite fra det ene brystet, det tar også litt lenger tid før melka begynner å dryppe. Har prøvd å håndmelke etter pumping for å stimuler og jeg har prøvd å prioritere det brystet ved amming, men likevel har jeg mye mer melk i det andre.. Etter pumping har jeg nå 90ml i det ene brystet og 50 i det andre. Da pumpet jeg 5 timer etter amming og det var det fulle brystet hun drakk av denne gangen fordi jeg vil forhindre å bli alt for sår på brystknoppen.

Noen av dere som har hatt lignende problem, eller vet hvorfor produksjonen ikke går opp i høyre bryst selv om det blir prioritert ved amming?
Jeg hadde det slik. Kom aldri noe melk fra venstre (bare et par dråper).
Hadde lite melk generelt m, typ 20 ml max, og det økte ikke tross amming eller pumping.
 
Det er veldig vanlig at man har større produksjon i et bryst. Jeg har fullammet seks stykker fra høyre bryst i seks måneder, og de har gått fint opp i vekt.
 
Back
Topp