Får ikke opp blodtrykket med væskebehandling

adhd-mamma

Blir kjent med forumet
Hei, dette ble veldig langt innlegg.

Jeg er innlagt, så jeg får lege hjelp og god oppfølging. Men her jeg ligger med væskebehandling så lurer jeg på om noen andre har vært i samme situasjon.

Dette er min 4 innleggelse med væskebehandling på 8 uker, jeg sliter med ekstrem svangerskapskvalme som gjør at jeg er dehydrert og underernært.

De andre gangene jeg har vært innlagt har jeg hatt god effekt av væskebehandling - blodtrykket har gått opp etter 1 liter til akseptabelt nivå. Da har innleggelses årsaken vært utslag på ketoner og generell stryk på urinprøven.
Har måtte hatt flere liter for at BT stabiliserer seg (4-6 liter per innleggelse). Men merkbart bedring etter 1 liter.

Men denne ganga har jeg fått 6 liter uten så mye som en liten endring på blodtrykket. Innleggelse årsaken var bekymring fra lege etter at jeg besvimte to ganger på en dag.
Sliter med svimling, og har ingen utslag på ketoner. Blodtrykket var u kategorien lavt ved innleggelse og selv etter 6 liter er det likt. Legen syns det er rart at jeg ikke reagerer med økt blodtrykk på all væska jeg har fått og vil bare gi meg mer væske.

Noen som har vært i samme situasjon? Hva slags behandling fikk dere?

I seg selv er ikke lavt BT farlig, men de er bekymret for allmenntilstanden min med svimmelhet og besviming, da de vet jeg ikke klarer å få i meg næring på egenhånd.


Noen i samme situasjon
 
Blodtrykket mitt endret seg aldri ved væskebehandling. Det var generelt sett lavt. De var ikke så bekymret for blodtrykket. Fikk også betennelse i lever og lav blodprosent. De gjorde ikke annet enn å ha meg innlagt i de periodene allmentilstanden var veldig påvirket, og ellers hadde jeg daginnleggelser for væske imellom innleggelsene. De vurderte å legge inn sonde dagen etter en dag jeg ikke fikk spist, men fikk tvunget i meg nok mat i panikk så jeg slapp heldigvis det..!