Dette sliter jeg også veldig med, antagelig pga PCOSen. Først vil jeg si at melken min kom ikke skikkelig i gang før på dag 12....
Dette er mitt tredje barn så jeg kan dele mine erfaringer med deg.
Regner med at du får oppfølging på helsestasjonen med tanke på disse bleien og sugetekknikken osv.
Alle 3 snuppene har gått ned 10 % så jeg må gi tillegg etter hvert måltid i starten. Men for at jeg skal få opp melkeproduksjonen gir jeg alltid av meg selv først. Min 15 min på hver pupp og max 30 min, hver tredje time (hver fjerde, femte time på natta). Dersom du holder på lenger kan dette gjøre til at du hindrer melkeproduksjonen fordi du sliter deg ut, men er det kos for dere begge kan de suge lengre..
Etter at jeg har gjort det gir jeg de det de vil ha av MME..
Når vekten begynner å gå opp igjen og bleiene er gode og blaute, kutter jeg ut mme og kun gir av meg selv, samme måte som nevnt ovenfor bare at jge gir hver andre time og hver fjerde på natta, (av og til oftere). Noen ganger må jeg gi litt mme, eller kokt vann, når det ikke er mer å hente hos meg, hun er urolig og jeg har latt hun sug 15-30 min på hver pupp ett par ganger..
Det er ingen garanti for at dette vil fungere for deg, men jeg har klart å få opp melkeproduksjonen med dette. Alt dette har jeg hørt fra jordmødre, ammehjelpen og barneleger.
Vi var innlagt på barneavdelingen med Synne når Live var ca.2 uker gammel, å da hadde jeg fult helepersonell til min rådighet hele tiden, å sprang mellom barsel og barneavdelingen for å få hjelp. I tillegg var den sykepleieren som hadde Synne veldig mye, Ammehjelper. Så alt dette er gitt av fagfolk.. Du må nok finne din måte å gjør det på hvor du også bruker dine erfaringer.
Så vil jeg si at Emine er snart 3 uker å jeg er ikke enda i mål. Jeg gir tillegg på kvelden, jeg må veie henne en gang i uken, og hun kan også drikke andrenhver timen noen dagen. Men jeg vet ikke om dette er suttebehovet,økedag eller om jeg ikke har nok melk. Jeg stoler ikke på meg selv når det kommer til amming så det er vanskelig for meg å klare det.
Men jeg gir meg ikke!!!
Ønsker deg masse lykke til, og håper at du klarer det. Men husk at det er ikke noe nederlag å gi tillegg :-)