får ikke legehjelp til vorte =(

tuttifrutti

Gift med forumet
gutten min har så vondt når han går, han har en vorte delvis under tåen =(
ble henvist til hudspesialist for å fryse den bort. men de har ikke ledi før uti MARS..
får ikke før, har ringt og spurt.
de kunne bare henvise oss videre til privat/volvat, noe som vil koste 2-3000 kr.
det må vi jo bare gjøre =(

men finnes det noe på apotek som funker, slik at vi kan prøve ut det først?
var mye penger å gå privat..

Uff, det var fryktelig lang ventetid. Vet ikke, men det står at denne kan hjelpe: http://utroligsalven.no
Lykke til! :)

Broren min fikk fjernet vorter på fingrene med laser hos fastlegen. Så utrolig lang vente tid dere fikk. Denne smerten går jo ut over gutten din.. og han vil jo pådra seg en rar måte å gå på for å forhindre smerten.. får helt vondt i mamma hjertet mitt nå.

jeg ville mast mere. og sendt brev om det ikke kan bli litt fortgang, for at det ikke skal gå ut over livskvaliteten til gutten din.

Jeg vet ikke hvordan den er for bruk på barn, men da jeg var sånn 12-14 år smurte mamma en tynn væskegreie på en vorte jeg hadde og et plaster osv. Gjorde det daglig til vorten var borte! En ganske sterk blanding, men ikke vondt :) Brukte også vorteplaster..

Datteren min hadde en STOR vorte på hælen i vår. Det eneste som hjalp var verucid (noe sånt). Vi var først hos lege, men de frøs ikke da det er stor sjanse for at den kommer tilbake.
Penslet på ofte etter dusj, skrapte av og penslet til vi rett og slett kunne plukke ut vorta.

Bruk innsiden av et bananskall. La det sitte på over natta. Flere netter på rad.
Har selv en med digre fotvorter, type 7 - 8 stk under hælen.
Han ble henvist til hudlege for 1,5mnd siden. Ikke hørt noe ennå. Så aner ikke hvor det har blitt av henvisninga.
Men gikk hardt på med bananskall og nå er vortene på retur!! Han har hatt de siden før sommeren

Jeg har selv prøvd de fra apoteket som man fryser den selv med. Det koster litt men funker som bare det.
Den varer 12 runder eller no, men trengte bare å bruke en gang..

Mine to eldste har hatt, og jeg har hatt god hjelp av et frysestoff fra apoteket. Har prøvd to forskjellige.
Jeg måtte fryse to runder. Trodde ikke det fungerte egentlig, men vips så ble vorta svart og ramlet av.
Litt hyling første fryserunde, men lovnad om sjokolade hjalp. Og runde to mente de at det mer kilte.
Vil anbefale deg å prøve det. Koster et par hundre på apoteket.

Jenta mi har i hånden, hatt i ett års tid. Prøvde først vortefri, tok den ikke. Nå er vi på 5 behandling med Kryo vortefjerner, men ser ut som det var et par hundre rett ut vinduet også...

Vi har brukt vortefri, og den er fantastisk. Men det tar tid.5-6 uker med beh 1 gang i uken. Ene vår hadde mange på hælen

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

gutten min har så vondt når han går, han har en vorte delvis under tåen =(
ble henvist til hudspesialist for å fryse den bort. men de har ikke ledi før uti MARS..
får ikke før, har ringt og spurt.
de kunne bare henvise oss videre til privat/volvat, noe som vil koste 2-3000 kr.
det må vi jo bare gjøre =(

men finnes det noe på apotek som funker, slik at vi kan prøve ut det først?
var mye penger å gå privat..

Ja, men hugsar ikkje kva det heiter. Det er eit produkt du smører på og må vente til det tørkast før du tar på sokk (går fort). Trur du gjorde det kvar dag og så skulle du pilla/riva det av og føra på nytt. Da følger litt av vorta med kvar gong. Eg hadde ei under foten og brukte den, er mange år sia, men trur den eksistera fortsatt. Viktig at dikka er flinke med å vaske dusjen etter han :)

Jeg hadde vorter på hendene da jeg var yngre, men jeg fikk frysebehandling hos fastlegen min.
Brukte også verucid, på de som ikke gikk bort med frysing. Vet ikke om det var det som hjalp, eller om jeg bare vokste dem av meg.
Hvorfor kan ikke fastlegen fryse da?

Jeg hadde vorter på hendene da jeg var yngre, men jeg fikk frysebehandling hos fastlegen min.
Brukte også verucid, på de som ikke gikk bort med frysing. Vet ikke om det var det som hjalp, eller om jeg bare vokste dem av meg.
Hvorfor kan ikke fastlegen fryse da?

de gjorde det ikke fikk jeg til svar.
og hudlege er det mange mnd ventetid på.

men håper det fra apoteket virker.

Hei.
Du finner noe på apoteket som heter vortefri.
Ellers har jeg hørt at bananskall også skal funke (Hilsen helsesekretæren som er samarbeider tett med fotterapeuter)

Back
Topp