Får ikke gjennomgang av fødsel

catnip

Glad i forumet
Jeg har mistet tallet på antall ganger der jeg har bedt om en gjennomgang av fødselen med føde/ barsel avd.
Gudene skal vite hvor mange ganger jeg har sagt at jeg og min mann ikke har fått det til den gynekologen som fulgte meg igjennom hele svangerskapet på sykehuset.
Fødlselsforløpet var veldig hardt og slitsomt varte i flere dager, ble igangsatt 39+2 og jenta ble født 40+0.
Vi fikk null niks støtte på barsel, etter barsel ble jeg og mannen overført til nyfødt int. Hvor vi var i 4 uker etter fødsel, jeg sa i fra der også at det var ingen som ivaretok verken mor eller far.
Mer og mer av fødselen bare forsvinner, det er jo noe jeg vil huske.
Det blir bare så utrolig vanskelig når vi på barsel ble møtt med bare negativitet og ikke noe form for spørsmål om hvordan det gikk med oss.

Begynner å lure på hvor høyt opp i systemet jeg faktisk må gå for å få en gjennomgang.
 
Du kan ta kontakt med jordmoren som fulgte deg igjennom svangerskapet å få en samtale, men vet ikke om man får samtale med føde/barsel. Var i alle fall sånn jeg forsto det. At om vi ønsket en gjennomgang i ettertid, så måtte vi ta kontakt med den kommunale jordmora
 
Du kan ta kontakt med jordmoren som fulgte deg igjennom svangerskapet å få en samtale, men vet ikke om man får samtale med føde/barsel. Var i alle fall sånn jeg forsto det. At om vi ønsket en gjennomgang i ettertid, så måtte vi ta kontakt med den kommunale jordmora

Ble ikke fulgt av kommunal jm, pga risikosvangerskap det har ikke de kapasitet til. Alle undersøkelsene var på sykehuset. Hadde 3 forskjellige jm svangerskapet igjennom, da det er 4 jm som har poliklinikk.
Gjennomgang er jo noe de er pålagt å gjøre før man får dra hjem..
 
Ble ikke fulgt av kommunal jm, pga risikosvangerskap det har ikke de kapasitet til. Alle undersøkelsene var på sykehuset. Hadde 3 forskjellige jm svangerskapet igjennom, da det er 4 jm som har poliklinikk.
Gjennomgang er jo noe de er pålagt å gjøre før man får dra hjem..

Det har ikke jeg hatt noen av gangene, bare samtale om hvordan det går, amming, prevensjon og sånne ting, men ingen gjennomgang av fødsel
 
Det har ikke jeg hatt noen av gangene, bare samtale om hvordan det går, amming, prevensjon og sånne ting, men ingen gjennomgang av fødsel

Etter rutinene skal jm som var der under fødsel eller jm på barsel gå igjennom fødselen før utskrivelse. Eventuelt legen som var til stede, nå vet ikke jeg om dine fødsler gikk greit uten noe komplikasjoner? Gjennomgang av fødselen er frivillig selvsagt, tilbudet skal være der.
Jeg hadde et veldig langt og hardt svangerskap og fødsels forløp, ble igangsatt.. Hadde jeg vist det jeg viste om igangsettelse nå i dag i mars så hadde jeg ikke gått med på det før eventuelt overtid..
Jeg husker nesten ingen ting av fødselen og der er flere ting jeg lurer på.
 
Sniker fra april her. Så leit at du ikke blir hørt om ønsket ditt, det er jo veldig viktig å bearbeide slike ting. Hadde selv en tøff fødsel som endte i hastekeisersnitt, og fikk gjennomgang i ettertid med lege, og en med jordmor. Og det ble sagt flere ganger på sykehuset at dersom vi kom hjem og kjente behov for å snakke mer så skulle vi ta kontakt med barselpoliklinkk for samtale. Du kan ikke ringe dit for å spørre?
 
Sniker fra april her. Så leit at du ikke blir hørt om ønsket ditt, det er jo veldig viktig å bearbeide slike ting. Hadde selv en tøff fødsel som endte i hastekeisersnitt, og fikk gjennomgang i ettertid med lege, og en med jordmor. Og det ble sagt flere ganger på sykehuset at dersom vi kom hjem og kjente behov for å snakke mer så skulle vi ta kontakt med barselpoliklinkk for samtale. Du kan ikke ringe dit for å spørre?

Har spurt flere ganger.. Nevnt det for legen som fulgte meg der i svangerskapet over 10 ganger nå både på telefon og face to face...
Er veldig trist at man må ta det så høyt opp som på klinikksjef nivå for KK for at de skal gjøre jobben sin...
 
Har spurt flere ganger.. Nevnt det for legen som fulgte meg der i svangerskapet over 10 ganger nå både på telefon og face to face...
Er veldig trist at man må ta det så høyt opp som på klinikksjef nivå for KK for at de skal gjøre jobben sin...

Så utrolig trasig.. Men du må bare stå på ditt!
 
Dette er utrolig trist! Og jeg synes ikke det skal være slik. Den muligheten skal man ha før man drar hjem. Vi hadde en dramatisk fødsel, og fikk først samtale med JM, som sendte DPS opp til meg dagen etter. Deretter spurte jeg etter legen jeg hadde under KS, og hun også gikk igjennom alt da hun fulgte meg siste ukene. I ettertid har jeg fortsatt tilbud om samtaler og traumesamtaler på DPS. Men uansett traume eller ikke, dette burde du ha fått. Ikke sikkert det er så aktuelt, men sende klage til avdelingen?
 
Dette er utrolig trist! Og jeg synes ikke det skal være slik. Den muligheten skal man ha før man drar hjem. Vi hadde en dramatisk fødsel, og fikk først samtale med JM, som sendte DPS opp til meg dagen etter. Deretter spurte jeg etter legen jeg hadde under KS, og hun også gikk igjennom alt da hun fulgte meg siste ukene. I ettertid har jeg fortsatt tilbud om samtaler og traumesamtaler på DPS. Men uansett traume eller ikke, dette burde du ha fått. Ikke sikkert det er så aktuelt, men sende klage til avdelingen?

Klage til avdelingen blir sendt etter sommeren, dog den sendes til Fylkeslegen, gjennomgang av fødsel er "bare" 1 av 3 sikre avvik..
Nå gjør fastlegen et siste forsøk, virker som om han stanger hodet mot en vegg han også.
Sa til mannen at nå husker jeg nesten ingen ting av fødselen lengre. Jeg har heller ikke fått se / fått kopi av partogram fra fødselen, da har jeg heller ikke noen "knagger" å henge ting på...

Sånn sett i perspektiv så kan ikke jeg føde ved samme sykehus igjen til tross for det også vil være risiko svangerskap, må faktisk ut av fylket.. noe som egentlig er veldig trist
 
Klage til avdelingen blir sendt etter sommeren, dog den sendes til Fylkeslegen, gjennomgang av fødsel er "bare" 1 av 3 sikre avvik..
Nå gjør fastlegen et siste forsøk, virker som om han stanger hodet mot en vegg han også.
Sa til mannen at nå husker jeg nesten ingen ting av fødselen lengre. Jeg har heller ikke fått se / fått kopi av partogram fra fødselen, da har jeg heller ikke noen "knagger" å henge ting på fylket.. noe som egentlig er veldig trist
Da står man bare å stanger i en vegg. Så useriøst, og frustrerende! Jeg håper fastlegen din kommer noen vei, slik at du får det du trenger. Unner ingen det her.
 
Back
Topp