Får ikke gått på do!

Hermansinmamma

Glad i forumet
Jada, litt spesielt kanskje.. Men jeg har i 4 dager har skikkelig problem med å få gjort noe stort på do.. Har prøvd kaffe, lakris og andre ting som har funka før.. Problemet er at det kommer pittelitt, så blir det helt stopp. Men jeg kjenner at jeg ikke er ferdig, men jeg klarer ikke å sitte å trøkke i evigheter, får bare masse vonde kynnere og føler meg uvel...

Så spørsmålet er da om jeg burde ta et miniklyster? Har nå lest flere steder at det har starta fødsel. Er 4,5 uke igjen til termin, så vil jo ikke ha noe fødsel enda. Noen som har erfaring å dele med meg?! Begynner å bli ubehagelig!

Spise svisker? :) Sliter selv med treg mage, men har blitt bedre etter at jeg startet å spise 3-4 svisker om dagen :)

Dra på apoteket å hør hva de foreslår. Men du ender kanskje opp med en form for klysterpille eller noe slikt. Er jo milde typer av dette også. Tror nok uansett det ikke starter fødsel, men hjelper på når kroppen først er igang. :-)

Har tatt duphalac i to dager uten noe form for funksjon, så regner med at klyster er eneste som vil funke.

Duphalac kan hjelpe på, men det er viktig å drikke ekstra godt isåfall.

Kan ellers gi et tips: kiwi. Det sa ihvertfall endel gamle damer på sykehjemmet at skulle hjelpe ;-)

Lykke til!

Hm, ja da står kiwi på morgendagens handleliste, funker ikke det så blir det vel klyster.. Livredd for hemoroider, hørt at det kan komme om man har hard mage..

Hm, ja da står kiwi på morgendagens handleliste, funker ikke det så blir det vel klyster.. Livredd for hemoroider, hørt at det kan komme om man har hard mage..

Kan være greit å prøve, ihvertfall og se. Skader ihvertfall ikke;-) Men er ikke godt for deg å gå for lenge heller slik som dette. Klyster kan være effektivt og greit i nøden:) Håper det ordner seg greit ganske snart:)

Spis mye grovbrød og frukt da dette inneholder fiber, dette suger til seg vann i tykktarmen og gjør at ikke avf blir så hard. Men du må huske å drikke rikelig i tillegg ellers så kan det ha motsatt effekt :)

Spiser en pakke druer hver dag og har null problem med fordøyelsen.

Det eneste jeg har funnet som virkelig har funket er linfrø som jeg har lagt i litt vann over natta. Blander det i yoghurt eller et glass biola melk på morgenen. Har vært min redning! :)

*sniker fra mai* Jeg vil VIRKELIG anbefale Vi-seblin fra apoteket. Det er frø som du blander ut i juice/yougurt/biola eller det du måtte ønske. Det er reseptfritt :) Hilsen ei som har hatt problem med hard mage/avføring i flere år og dette har vært kuren for meg :)

Back
Topp