Får ikke baby til å rape

Kisskine

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
Babyen min er nå 10 dager og jeg har ikke klart å få henne til å rape etter måltider. Har prøvd alt, men hun gulper bare. Er dette normalt eller hva burde jeg gjøre. Kjempe taknennelig for svar. Vet ikke om baby skriker fordi hun har vondt i magen fordi jeg ikke klarer å rape henne. Forferdelig å føle seg så hjelpeløs:(

Rap etter to minutter allerede. Klapp forsiktig fra korsryggen og opp mellom skulderbladene noen ganger. Kan også prøve å stryke på ryggen i sirkler etterpå. Funker ikke det, legger du babyen flatt i noen minutter, for så å prøve igjen. Funker ikke det kan du prøve å sette babyen isitte stilling i noen sekunder. Halvt minutt eller så ( men god støtte )

I ammesituasjon kan du prøve å ha den lille i en nesten sittende stilling når du ammer, og pass på at mini har riktig sugeteknikk.
Har du mye melk og får et høytrykk av melk som gjør at mini svelger mye luft, kan du håndmelke ut litt før du legger babyen til.

Lykke til :)

Storesøster 2010 [emoji173]️
Storebror 2011 [emoji173]️
Lillebror 2014 [emoji173]️

Det å legge babyen flatt (og alt det andre også) kan du gjøre flere ganger altså :) bare å prøve seg frem etter hva som hjelper.

Storesøster 2010 [emoji173]️
Storebror 2011 [emoji173]️
Lillebror 2014 [emoji173]️

Jeg sliter også med å få han til å rape. Prøver mye forskjellig, men det er uhyre sjelden det kommer rap.

Her lurte helsesøster på om vi fikk lille til å rape.. Og da sa hu det at det var vanlig at det de ikke var så lette å få til å rape når de er så små.. Ikke veit jeg, for her rapes det uten problem!

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Får sjeldent til rap her.. :/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rap kommer lett noen ganger og ikke så lett andre ganger. Men leste i spedbarnsboka(kan hende jeg husker feil litteratur dette stod i) men det sto at noen babyer raper, og noen babyer promper. Her prompes det mer enn det rapes for å si det sånn, men da uten mageknip, prompen kommer lett og uten problemer.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Førstemann rapa aldri, men hadde ikke vondt i magen av den grunn. Minsten her taper noen ganger, gulper noen ganger, eller begge deler. Ville ikke stresset med det hvis han ikke får til å rape:)

Rapes ikke alltid her heller. Det varierer. Men hun promper endel da, hehe, så det kommer vel den veien. Hun er en rolig baby og plages ikke av magevondt.

Hmm, min baby får så vondt stakkars :( promper mye

Sent from my iPhone using Tapatalk

Leste på ammehjelpa at man ikke skal stresse så mye m den rapinga, kommer det så kommer det å ikke så ikke.

jeg legger babyen min godt opp på min skulder og stryker på ryggen og klapper på rumpa. Det kommer som regel en rap eller to, men det kan ta litt tid. Helsesøster sa at det kan gå opp til 10-15 min før det kan komme en rap. Så ikke gi opp :)

Er ikke alltid min heller taper, men han hjulpet noe enormt. Av og til må jeg stryke og klappe i en evighet for å få han til å rape. Han sovner som oftest etter måltid, da er det ikke alltid jeg prøver å få han til å rape, lar han sove så lenge han ikke er urolig.

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp