Får ikke av ringen min, før ks...

girl

Glad i forumet
Jeg prøvde akkuratt 1 uke for sent med å ta av forlovelsesringen min Jeg skal ha keisersnitt på onsdag, og det står at alt av smykker må av. Vet dere om de klipper den av, eller tror dere den kan sitte på??

Har du prøvd å smøre fingeren inn med håndsåpe? prøv å få litt under ringen og vri den forsiktig oppover

Som regel så pleier det ikke å vare noe problem, hvis du ikke får det til så teiper de bare over.

Ok, det var godt å høre. kjipt å ødelegge den. jeg har prøvd olje og zalo... fingeren er rett og slett blitt for stor!

Det at de teiper over den stemmer nok ikkje alltid..
kan hende de gjør det noken plasser, men det har eg aldri hørt om..
er ikkje av utelukkende hygeniske grunner ser du.. om du skulle trenge hjertestarter kan du ikkje ha på deg noke av metall, derfor er dette en ganske streng rutine.
så eg har vert med på at ringer blir klipt av ja

men et sjukepleier-triks er å ta en tynn tråd (sytråd eller fiskesnøre) under ringen og lage ei løkke liksom. så dreier du den rundt og rundt ringen på fingen menst du drar den opp over. det hjelper veldig ofte til å få den av..

om du skjønte ka eg mente da.

Det kan hende at du må klippe den. Det kommer vell ann på hvor strenge de er på det sykehuset.

Klesklypa skrev:
Det at de teiper over den stemmer nok ikkje alltid..
kan hende de gjør det noken plasser, men det har eg aldri hørt om..
er ikkje av utelukkende hygeniske grunner ser du.. om du skulle trenge hjertestarter kan du ikkje ha på deg noke av metall, derfor er dette en ganske streng rutine.
så eg har vert med på at ringer blir klipt av ja

men et sjukepleier-triks er å ta en tynn tråd (sytråd eller fiskesnøre) under ringen og lage ei løkke liksom. så dreier du den rundt og rundt ringen på fingen menst du drar den opp over. det hjelper veldig ofte til å få den av..

om du skjønte ka eg mente da.

Takk for tips! det skal jeg prøve. Jeg er forberedt på at de må klippe den.

Jobber selv på sykehuset, og der jeg jobber pleier vi å teipe over hvis vi ikke får den av..men som sakt ikke alle sykehus er like.. lykke til.

Vet det er lenge siden dette innlegget ble skrevet, men siden jeg er gullsmed, bare må jeg svare...  ;) Hvis fingeren har blitt veldig hoven, og du ikke får av ringen, kan du prøve å ise ned hånden en stund først, og så prøve med såpe og kaldt vann for å få den av. Hvis den rett og slett ikke går an å få av, da ville jeg ha dratt til et gullsmedverksted, og fått den SAGET av! Ikke klipp av ringer!!! De blir så veldig mye mer ødelagt av det... Det finnes spesial-verktøy til å sage av ringer mens de sitter på fingeren. Hvis ringen er saget av, er det stort sett bare til å lodde den sammen igjen, men hvis den er klippet, er en del av skinnen ødelagt, og den er vanskeligere å fikse. Hvis det i tillegg er masse mønster i ring-skinnen, kan det være umulig å få den fin igjen... Husk nå dette til en annen gang... ;) ;)

Back
Topp