Får en ekstra ul

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jordmor sa vi skulle ta en ul på neste kontroll, hun har visst tilgang til det på familieenheten. Forstod det slik at det gikk på å sjekke leiet til babyen, da hun ikke var helt sikker på om det var hodet som lå ned i dag. Sa at babyen ikke ville stikke ut beina. :p men begge de siste gangene jeg har vært der har hun lyttet veldig lenge på babyens hjerteslag fordi pulsen var så høy (190 i dag), mye aktivitet, så hun ville se om den roet seg. Så kjente jeg ble litt nervøs også.

Vet ikke helt hva jeg spør om her, ville bare få det litt ut. :p

Deilig å få ting ut :) Jordmor sa mer eller mindre det samme til meg; om hun er usikker på om han ligger riktig så kommer hun til å sjekke med et håndholdt ul-aparat :) Kanskje babyen ikke likte å bli sjekket ;)

Deilig å få ting ut :) Jordmor sa mer eller mindre det samme til meg; om hun er usikker på om han ligger riktig så kommer hun til å sjekke med et håndholdt ul-aparat :) Kanskje babyen ikke likte å bli sjekket ;)

Lurer på om det er vekta mi som gjør at det er vanskelig å kjenne leiet? Er jo 20-30 kg overvektig, ikke sånn kjempefeit egentlig, men har jo ekstra polstring på magen som gjør at det sikkert er vanskeligere å kjenne enn om man var normalvektig.

Kjekt med ekstra ultralyd men desverre ser man veldig lite å dårlig jo lengre vi kommer nå fremover.

Noen ganger er det vanskelig å kjenne om det er hodet eller rompa. Å vis de er usikkere, så vil de sjekke. For det er jo ikke kult å komme å tro du skal føde hodeleie å plutselig er det sete ;) tror ikke vekta di har noe å si. Jeg veier 115kg og er 171 lang. Kan selv kjenne hodet :p å jordmor har ingen problem. Man er jo ikke veldig fleskete over bekkenet/under magen ;) jeg veide 127 med storebror på denne tiden. Å de kjente han også godt.
Godt med en ekstra sjekk da!

Lurer på om det er vekta mi som gjør at det er vanskelig å kjenne leiet? Er jo 20-30 kg overvektig, ikke sånn kjempefeit egentlig, men har jo ekstra polstring på magen som gjør at det sikkert er vanskeligere å kjenne enn om man var normalvektig.
Tror ikke vekten har noe å si. Handler vel mer om hvor barnet ligger og hvor morkaka er. Noen bærer jo barnet mer mot ryggen :) Jordmor kunne ikke garantere meg hvordan han lå sist og jeg er helt normalvektig. Enda godt det finnes UL :)

Så bra du får ul. Jeg har ei venninne som på overtidskontroll en uke over termin fant ut at babyen lå i seteleie. Da var babyen blitt så stor at de måtte planlegge ks!

Så bra du får ul. Jeg har ei venninne som på overtidskontroll en uke over termin fant ut at babyen lå i seteleie. Da var babyen blitt så stor at de måtte planlegge ks!

Med forrige kjente jordmor uten problemer at hodet lå ned (og var festet lenge før termin), så jeg syns bare det er litt... Rart? Men klart, er jo alltids en fordel å være sikker og bare sjekke.

Back
Topp