Får du hjelp til husarbeidet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Får du hjelp til husarbeidet nå som du er høygravid?

Hvem hjelper dere?

Ja, mannen er som vanlig flink å hjelpe til :)

Ja, samboer var helt udugelig før, men jammen kan ikke han å vaske hus og gitt :p

Tja.. samboeren gjør litt, men skulle absolutt ønske han hjalp til mer til tider. Desverre setter jeg nok litt høye krav, er nøye, liker at det blir gjort "riktig" samt liker å vite at jeg klarer selv - haha, huff ! ;p

Samboer er flink å hjelpe til men får gjort mye sjøl også når jeg bare gidder ;)

Vi har nettopp pusset opp soverommene så nå har vi fått inn vaskehjelp for å vaske vekk byggestøv.. Ellers har mannen vært veldig flink å rydde og vaske når det har trengtes og ikke minst bygge nye møbler (som alltid har vært min jobb).. Han som alltid utsetter ting til siste liten er plutselig han som ordner alt med engang selv om han har det veldig travelt med jobb og andre ting

Jeg regner ikke samboerens innsats som hjelp, er da like mye hans hus og hans rot som mitt ;) Så nei, vi får ikke noe ekstra hjelp, og arbeidsfordelingen er stort sett som normalt :)

Nå mamma hjelper meg mye :) Mannen har aldri vært flink på noe husarbeid

Mannen er selvfølgelig på jobb på sjøen å har vært vekke et par mnd nå, så er ikke mer enn det mest nødvendige husarbeidet som blir gjort for å si det sånn :p men han er veldig flink til å hjelpe til når han først er hjemme, så får håpe på han kommer hjem snart :)

Ja er ikke mye jeg trenger å gjøre nå. Svigermor er på besøk fram til fødselen.Hun skal passe storesøster mens vi er på sykehuset.

Mannen gjør det jeg ber han om :) men vi vurderer vaskehjelp.

Mannen min har alltid vært den som har gjort mest husarbeidsmessig :) Vi har litt motsatte kjønnsroller på den fronten, hehe. Jeg er den rotete og den som utsetter, han er veldig ryddig og rydder/vasker opp osv med en gang :D

Så det har egentlig bare fortsatt, bare at nå gjør han enda mer.. Jeg tørker støv en gang i uka, vasker klær, og vasker badene, han gjør alt det andre. Og i tillegg har vi flytta i sommer og han har måttet gjøre 90% av alt flyttingrelatert fordi jeg var så mye kvalm og hadde veldig lite energi. Han har også skrudd opp alle de nye møblene og malt barnerommet.

Vi vurderer vaskehjelp en gang annenhver uke eller noe. Har ikke kommet så langt enda..

Vi har tenkt på vaskehjelp flere gang. Men vi har det sånn helt greit. Men blir nok å ta vaskehjelp når permisjonen er ferdig. Eller løpet av neste år. "Problemet" er at vi er blitt flinkere etter at vi gjorde om på rommene. Og har en veldig ren og enkel stil med mye tomleplass.. så behovet har ikke helt vært der. Som regel jeg som sier i fra til mannen hva han skal gjøre. Ellers har han gjort nesten alt i svangerskapet.

Back
Topp