Får du ha med partner på vanlig kontroll?

Natha26

Blir kjent med forumet
Jeg er i uke 6+2 og skal på første svangerskapskontroll til jordmor mandag 8. Juni (nesten uke 8). Det står både på hjemmesiden og de sa på telefon at partneren ikke får være med (covid-19)..
Er det slik for alle, eller bare her i Sandnes/Stavanger området?:scratch
Har fått inntrykk av at om en bestiller tidlig ultralyd / går privat, så kan partner være med?
Han har sååå lyst å være med, selv på timene uten UL :booty:Heartred

Virker som det er litt forskjellig etter plass til plass. Min mann får vær med i neste uke. Alt av regler er lettet på. Men, fortsatt strengt.:happy:

Jeg var på svangerskapskontroll hos jordmor forrige uke og fikk SMS der det bla sto: Vi ønsker at du kommer alene til konsultasjon (partner kan være med på 1 konsultasjon)Dette var på Karmøy. (Han fikk ikke blitt med pga han jobber på sjøen)
Ble henvist til tidlig ul på sykehuset, men har bestilt priv ul i uke 8 så samboer kan bli med.

Jeg var på første kontroll hos fastlege på tirsdag (var da 7+6) og fikk da beskjed om at samboer ikke kunne være med. Har fått oppfølgingstime ved sykehuset når jeg er 11+6 og har da også fått beskjed om at han ikke kan være med. Skal ha første «møte» med jordmor når jeg er 13+5, men skal da ha et telefonmøte. Må si jeg ble skuffet ettersom det er første gang jeg noen gang skal snakke med jordmor og det ikke blir det samme som et personlig møte, men ikke så mye jeg får gjort med det. Håper bare samboer får anledning til å være med når vi skal til UL rundt uke 18. Er jo fortsatt en god stund til det så krysser fingrene for at han kan være med da :smiley-angelic001

Jeg var på svangerskapskontroll hos jordmor forrige uke og fikk SMS der det bla sto: Vi ønsker at du kommer alene til konsultasjon (partner kan være med på 1 konsultasjon)Dette var på Karmøy. (Han fikk ikke blitt med pga han jobber på sjøen)
Ble henvist til tidlig ul på sykehuset, men har bestilt priv ul i uke 8 så samboer kan bli med.
Kor har du bestilt siden partner får vara med? Eg har bestilt sjå Hausken og me har kje fått noge beskjed om han kan vara med eller ei

Kor har du bestilt siden partner får vara med? Eg har bestilt sjå Hausken og me har kje fått noge beskjed om han kan vara med eller ei
Hos Hausken Bergen er de hvertfall veldig grei med det:) min får være med neste fredag, men han har allerede og vært med under nesten hele IVF prossesen :)

De burde virkelig begynne å lette opp på dette nå, alt annet i samfunnet har jo blitt mye mindre strengt!

Fikk forresten ta med partner på privat TUL. Sto ikke noe info på hjemmesiden deres og fikk ikke noe info om det, så han ble bare med. Greit bra det, var flere på venterommet som satt der med en annen :)

Fikk ta med partner på TUL idag (alt så flott ut, hurra), men får ikke ta han med til jordmor neste uke.

Hos Hausken Bergen er de hvertfall veldig grei med det:) min får være med neste fredag, men han har allerede og vært med under nesten hele IVF prossesen :)
Har time hos ultralydjordmødrene (markedet) der står det på hjemmesiden at partner kan være med.

Jeg sendte melding til hausken det jeg spurte om han kunne få være med, å det jekk greit siden det fremdeles er 2uker til vi skal på tul:-)

Virker som det er litt forskjellig etter plass til plass. Min mann får vær med i neste uke. Alt av regler er lettet på. Men, fortsatt strengt.:happy:
Ja, er nok litt forskjellig.. men så bra mannen din får være med! Jeg tenkte å ringe og høre i uken, siden de har lettet sånn på alt annet, tilogmed på sykehuset.. tenker ellers uansett å bestille TUL til rundt uke 14 privat hos noen der han får være medxsmile9

Så han fikk kun være med på første konsultasjon, men ikke de neste? Det hørtes jo helt merkelig ut.. dumt det skal være så forskjellig fra sted og hvor en går.
Jeg bestiller nok også privat ul, så han får være medxsmile9

Jeg var på første kontroll hos fastlege på tirsdag (var da 7+6) og fikk da beskjed om at samboer ikke kunne være med. Har fått oppfølgingstime ved sykehuset når jeg er 11+6 og har da også fått beskjed om at han ikke kan være med. Skal ha første «møte» med jordmor når jeg er 13+5, men skal da ha et telefonmøte. Må si jeg ble skuffet ettersom det er første gang jeg noen gang skal snakke med jordmor og det ikke blir det samme som et personlig møte, men ikke så mye jeg får gjort med det. Håper bare samboer får anledning til å være med når vi skal til UL rundt uke 18. Er jo fortsatt en god stund til det så krysser fingrene for at han kan være med da :smiley-angelic001
Nei, fytti altså, det hørtes ikke no gøy ut!! Så dumt det ble slik, men er jo ikke så mye en kan gjøre nei. Håper ikke det er slik her.. om ikke han får være med da ville jeg gått privat! Håper det ordner seg for deg:smiley-angelic001xsmile9

Back
Topp