Får dere permisjonskalkulatoren til å stemme

KK88

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
http://www.smartepenger.no/kalkulatorer/1679-foreldrepengerkalkulator

Prøver å sette opp hvordan det går med økonomien om vi tar 100 eller 80%
Men får ikke dette til å stemme. Kan noen fortelle meg. Når jeg regner 80% av min lønn får jeg at jeg taper rundt 4000 kr. Det vill bli 44000 iløpet av 11 mnd. Hvorfor får jeg da opp at vi taper ca 20.000.
I mitt regnestykke har jeg jo ikke tatt med far en gang.
Er så virkelig virkelig dritt lei av dette. Dette er nesten grunn nokk til å ikke få flere barn. Får bare lyst å gråte og grave meg ned en plass. Jeg FORSTÅÅÅÅR ikke noen ting:(:smiley-angry017

Hadde egentli alt iorden, men fikk avslag på min søknad fra arbeisgiver pga måten vi fordelte pappapermen på.
Må derfor begynne på nytt og alle tankene om for å imot 80-100%kommer på ny.

http://www.smartepenger.no/kalkulatorer/1679-foreldrepengerkalkulator

Prøver å sette opp hvordan det går med økonomien om vi tar 100 eller 80%
Men får ikke dette til å stemme. Kan noen fortelle meg. Når jeg regner 80% av min lønn får jeg at jeg taper rundt 4000 kr. Det vill bli 44000 iløpet av 11 mnd. Hvorfor får jeg da opp at vi taper ca 20.000.
I mitt regnestykke har jeg jo ikke tatt med far en gang.
Er så virkelig virkelig dritt lei av dette. Dette er nesten grunn nokk til å ikke få flere barn. Får bare lyst å gråte og grave meg ned en plass. Jeg FORSTÅÅÅÅR ikke noen ting:(:smiley-angry017

Hadde egentli alt iorden, men fikk avslag på min søknad fra arbeisgiver pga måten vi fordelte pappapermen på.
Må derfor begynne på nytt og alle tankene om for å imot 80-100%kommer på ny.
Kan ikke hjelpe deg for er helt grønn, men denne får mye skryt! ImageUploadedByBV Forum1467703675.211024.jpg

Den hjelper desverre lite. Den forklarer bare datoer. Ingenting med lønn. Åååh kunne de ikke bare hatt en slik med lønn også som vi kan forståå
Du kan jo kontakte nav foreldrepenger på Facebook? Har selv skrevet der og får svar veldig fort!

Synes det var mye enklere å regne ut selv. Kalkulatoren ga ikke oss riktig svar og tar ikke høyde for alle parameter

Skjønner ingen ting av kalkulatorene selv. Skjønner generelt veldig lite av alt dette med tall... Dårlige forklaringer på sidene også.

Gruer meg veldig til å fordele permisjon også! :( Blir bare rot.

Mulig jeg har misforstått, men trodde at selve tapet ga utslag på fars 10 ukers permisjon. Du får jo 10 uker ekstra ved å velge 80, mens han skal ha 10 uker uansett. Han vil da måtte velge 80% hvis du har det- altså mye mindre penger enn 10 uker med 100%. Jo mer far tjener, jo større tap.

Mulig jeg har misforstått, men trodde at selve tapet ga utslag på fars 10 ukers permisjon. Du får jo 10 uker ekstra ved å velge 80, mens han skal ha 10 uker uansett. Han vil da måtte velge 80% hvis du har det- altså mye mindre penger enn 10 uker med 100%. Jo mer far tjener, jo større tap.
Vi er veldig heldige der. Fars arbeidsplass betaler 100% lønn enten vi tar 100 eller 80%.
Men tror vi har funnet en løsning. Etter mange tårer og mye frustrasjon.
Men kjekt er det ikke.

Takk foa alle svar. Vi har funnet løsningen og vi går for 100 prosent og tar heller litt ulønna perm på slutten om det skal være nødvendig

Back
Topp